kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴

کسب رتبه اول و دوم دانش‌آموز تربت حیدریه در دو رشته کنکور 97

علی عبدالله زاده دانش‌آموز نخبه اهل تربت حیدریه با کسب همزمان رتبه‌های اول در رشته زبان انگلیسی و رتبه دوم علوم تجربی در کنکور 97، رکورد بی‌نظیری از موفقیت را به ثبت رساند.

«پیش از این دانش‌آموزان تربت حیدریه در کنکورهای سراسری، در سال 95 محمد امین روانبخش از دبیرستان استعدادهای درخشان رتبه دوم رشته علوم تجربی و حمیدرضا زارع دانش‌آموز هنرستان شهید چمران رتبه نخست رشته فنی و حرفه‌ای را کسب کردند و همچنین در همین سال 32 رتبه زیر هزار، نصیب دانش‌آموزان مستعد این شهرستان شد.»
علی عبدلله زاده تلاش خود و توصیه‌های خانواده را علت کسب این موفقیت عنوان کرد.
وی با تشکر از مدیر مدرسه و معلمان خود تصریح کرد: به همه دانش‌آموزان توصیه می‌کنم کتاب‌های درسی را با اولویت مطالعه کنند و در مرحله بعد نیز از کتاب‌های تست استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه در هیچ کلاس تقویتی غیر از مدرسه شرکت نکرده است تصریح کرد: در طول تحصیل از هیچ فرآیندی فوق‌العاده از جمله گرفتن معلم خصوصی و یا تحصیل در مدارس غیر‌دولتی استفاده نکرده است.
وی درخصوص چگونگی موفقیت در زبان انگلیسی گفت: با توجه به اینکه در برنامه نویسی کامپیوتر فعالیت داشتم به ناچار و برای کسب اطلاعات باید به منابع انگلیسی مراجعه می‌کردم، لذا بصورت خودجوش و بدون دبیر و کلاس متفرقه به فراگیری زبان انگلیسی پرداختم.
این دانش‌آموز موفق تربت حیدریه اولویت رشته انتخابی و دانشگاه خود را رشته پزشکی دانشگاه مشهد اعلام کرد.