kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

راهپیمایی مردم یمن در الحدیده با شعار «اینجا گورستان متجاوزان خواهد شد»

ده‌ها هزار نفر از مردم الحدیده با برگزاری تظاهراتی علیه متجاوزان سعودی و اماراتی جنایات مستمر آنها را محکوم و تأکید کردند این شهر را به گورستان متجاوزان تبدیل می‌کنند.

شهر بندری الحدیده عصر دوشنبه شاهد تظاهرات گسترده مردمی در محکومیت جنایات هولناک متجاوزان سعودی اماراتی و مزدورانشان بود. مردم الحدیده با شعار «جنایات شما بی‌پاسخ نخواهد ماند و خون‌های ما پیروز خواهد شد»، جنایات مستمر ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی و مزدورانشان علیه ملت یمن را که بیش از سه سال است همچنان ادامه دارد، محکوم کردند. متجاوزان سعودی اخیراً در جنایتی هولناک، بیمارستان الثوره در الحدیده و بازار ماهی‌فروشان این شهر را بمباران کردند که در نتیجه آن 55 نفر شهید و بیش از 130 نفر زخمی شدند که بیشتر قربانیان زن و کودک و بیماران بودند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات تأکید کردند الحدیده گورستان متجاوزان و مزدورانشان خواهد بود، هرچند آنها نیرو و امکانات جمع کنند و بر جنایات خود بیفزایند.
در همین حال نظامیان یمنی در استان البیضاء نیز با برگزاری یک رزمایش، آمادگی خود را در برابر دشمن متجاوز به نمایش گذاشتند.
خبر دیگر اینکه، یگان‌های ویژه ارتش یمن روز شنبه در عملیاتی منحصر به فرد گردان کاملی از عناصر مسلح وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی (گروه موسوم به تیپ المحضار) در منطقه الدریهمی در جبهه ساحل غربی یمن را به محاصره کامل خود درآوردند. طبق بیانیه انصارالله در این عملیات بیش از 150 مزدور و متجاوز کشته و زخمی شده یا به اسارت نیروهای یمنی در آمدند که در بین آنها برخی از سرکرده‌های مهم ائتلاف متجاوز سعودی هستند.