kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

تظاهرات بزرگ صهیونیست‌ها علیه قانون «کشور یهود»

ده‌ها هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای فلسطینی‌نشین واقع در سرزمین‌های ‌اشغالی تظاهرات بزرگی را در میدان«رابین» شهر تل‌آویو در اعتراض به تصویب قانون نژادپرستانه و خطرناک «کشور یهود» برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ضمن در دست گرفتن پرچم فلسطین، شعارهایی ضداسرائیلی سرداده و نسبت به گسترش دامنه نژادپرستی و تبعیض نژادی در اراضی ‌اشغالی هشدار داده و مخالفت قاطع خود با این قانون «خطرناک» و نژادپرستانه را اعلام کردند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، تعداد شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بالغ بر 100 هزار نفر برآورد شده است. تعداد زیادی از افسران ارتش، «طوال دیسکن» رئیس‌سابق سازمان امنیت عمومی رژیم صهیونیستی «شاباک»، روسای سابق موساد و گادی ‌اشکنازی رئیس ‌اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز در میان تظاهرات‌کنندگان حضور
داشتند.
در قانون«کشور یهود» که دو هفته پیش در کنست رژیم صهیونیستی به تصویب رسید و نژادپرستانه‌ترین قانون به حساب می‌آید فلسطین به عنوان «کشور یهودیان» آمده و تنها آنها حق تعیین سرنوشت خواهند داشت و حتی اعراب یهود نیز شهروندان درجه دو محسوب می‌شوند. طبق این قانون که ترس صهیونیست‌ها را به همراه داشته، قدس نیز پایتخت این رژیم به حساب آمده و زبان رسمی نیز زبان عبری خواهد بود! این قانون تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه حاصل توطئه و همدستی آمریکا و کشورهای مرتجع عرب با رژیم صهیونیستی است.