kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

ثبت رکورد بیشترین شکایت از نمایندگان در «دولت روحانی»

به گفته عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان،‌ بیشترین شکایت دولت از نمایندگان مجلس در دولت حسن روحانی صورت گرفته است.

طبق گزارش هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت حسن روحانی بیشترین تعداد شکایت از نمایندگان مجلس و منتقدان را نسبت به دولت‌های گذشته داشته است.
به گفته حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکنون بیشترین تعداد شکایات مربوط به دولت روحانی است و باید بگوییم رئیس‌جمهور دولت یازدهم و دوازدهم در این رابطه رکورد زده است.
وی در گفت‌وگو با فارس افزود: آنچه که رئیس‌جمهور گفت دست منتقدان را می‌بوسد در این رابطه باید بگوییم تعداد شکایت دولت از نمایندگان بسیار زیاد است.
نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: این نشان می‌دهد که حرف دولت با عملش متفاوت است اعتقاد ما این است که دولت باید صادقانه عمل کند. با توجه به اینکه ما بیشترین شکایت را در دولت دهم و یازدهم داشتیم نشان می‌دهد حرف دولت با عمل آن یکی نیست. سلیمی عنوان کرد: در هیچ دوره‌ای هیچ دولتی این تعداد شکایت از نمایندگان نداشته است.
وی افزود: از طرفی هم دولت نمایندگان منتقد را به شدت تحت فشار قرار داده است یعنی سرویس‌دهی لازم به آنها را نمی‌کند یعنی سرویس‌دهی که دولت به نمایندگان منتقد دارد بسیار کمتر از سایر نمایندگان است یعنی دولت امتیاز ویژه‌ای برای برخی‌ها در نظر گرفته است. این نشان می‌دهد دولت انتقادپذیر نیست.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور بارها در محافل و سخنرانی‌های خود از استقبال اظهارات منتقدان گفت و حتی در جایی هم اصلاح «بوسیدن دست منتقدان» را به کار برد. اما درست با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به ریاست حسن روحانی گویی این وعده‌های پوشالی به فراموشی سپرده شد و سخنان منتقدان نه تنها مورد اقبال رئیس‌جمهور قرار نگرفت بلکه کار به جایی رسید که موجی از توهین طی سخنرانی‌های پی‌درپی آقایان دولتی نثار معترضان نسبت سیاست‌های دولت ‌سرازیر شد.