kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

حوادث کوتاه از کشور


      
      قاچاق لوازم خانگی
اصفهان – خبرنگار کیهان: رئيس پليس آگاهي فرماندهی انتظامی استان از كشف محموله لوازم خانگي خارجي قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «سعيد سليميان» اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس در پي کسب اطلاع از ورود محموله کالاي خارجي قاچاق به انبار تخلیه باری در حاشیه شهر اصفهان رسيدگي به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وي تصريح کرد: کارآگاهان در بازرسی از این انبار 21 دستگاه ماشين لباسشويي، 16 دستگاه ماشين ظرفشويي، 20 دستگاه يخچال و پنج دستگاه آب سردکن خارجي که همگی فاقد مدارک مثبته گمرکی و به صورت قاچاق وارد شده بودند، کشف کردند.
رئیس‌پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: ارزش این محموله توسط کارشناسان مربوطه 5 ميليارد ريال برآورد شده که در اين رابطه يک نفر دستگير و همراه پرونده تحویل مراجع قضائي شد.
کشف اموال مسروقه
زاهدان – خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان از کشف انبار بزرگ اموال مسروقه در زاهدان خبر داد.
سرهنگ علی محمدی اظهار داشت: در اجرای طرح کنترل و نظارت بر ضایعات فروشی‌ها، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی با همکاری تیمی از پلیس آگاهی استان از تعدادی از واحدهای صنفی ضایعات فروشی شهر زاهدان به صورت سرزده بازدید کردند.
وی افزود: در بازرسی از یک انبار بزرگ ضایعاتی مقادیر زیادی ابزار و قطعات انشعاب آب به همراه انواع لوله‌های پلاستیکی مربوط با اتصالات آب سرقتی کشف کردند.
وی خاطر نشان کرد: در این رابطه دو مالخر دستگیر شدند.
آتش زدن کاه
ساری – خبرنگار کیهان: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: 18  نفر از مالکان مزارع کشاورزی در شهرستان آمل به دلیل آتش زدن کاه و کلش به دادسرا معرفی شدند.
 بنابر این گزارش، با آغاز برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان‌های شمالی تعدادی از کشاورزان اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی می‌کنند که این کار باعث کاهش حاصلخیزی و افزایش درصد فرسایش خاک شده و آلودگی هوا و محیط‌ زیست می‌ شود که طبق مواد قانونی بند چهار ماده دو قانون مدیریت پسماند و ماده 30 آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند ممنوع و برابر قانون یک الی دو سال حبس تادیبی با پرداخت خسارت دارد.
واژگونی خودرو
زاهدان - ایرنا: رئیس ‌مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: واژگونی یک دستگاه وانت تویوتا حامل اتباع بیگانه غیرمجاز در مسیر خاش - سراوان پنج کشته و 14 مجروح برجا گذاشت.
فریبرز راشدی اظهار داشت: نیروهای اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اطلاع از وقوع این حادثه و حضور سریع در محل مورد نظر مجروحان را با پنج دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام خمینی(ره) خاش منتقل کردند.
آتش‌سوزی
مشهد- مهر: مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: آتش‌سوزی در یکی از مراکز نگهداری دختران بهزیستی مشهد چند مصدوم برجای گذاشت.
حمید پوریوسف افزود: در این حادثه هشت نفر دچار سوختگی شدند که برای تکمیل درمان به مراکز پزشکی منتقل شدند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه وضعیت مصدومان رضایت‌بخش است و هیچ فوتی در این حادثه نداشته ایم.
وی درخصوص علت وقوع این حادثه گفت: موضوع توسط کارشناسان آتش‌نشانی در دست بررسی است.
دستگیری کلاهبردار
اصفهان: خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان گلپايگان از دستگيری زنی که با تشکيل صندوق وام خانگی از اعضای صندوق مبلغ يك ميليارد ريال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
سرهنگ حسین بساطی اضافه کرد: پلیس در ادامه تحقیقات خود دریافت که افراد بیشتری نیز عضو صندوق مذکور هستند که با توجه به عدم اطلاع از کلاهبرداری تا کنون برای طرح شکایت به هیچ مرجع انتظامی و یا قضائی مراجعه نکردند.
وی گفت: در مرحله بعد، تحقیقات از اعضای صندوق آغاز تا اینکه مشخص شد، آنها در سال ۹۵ از راه‌اندازی صندوق خانگی در یکی از محلات شهرستان که اقدام به تبلیغ اعطای وام می‌کرد مطلع شده و بدون هیچ‌گونه شناختی از صاحب صندوق، مبالغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال به حساب وی واریز و در نوبت وام قرار می‌گرفتند.
وی بیان داشت: متهمه در ابتدای راه‌اندازی صندوق برای جلب اعتماد اعضا به چند نفر وام اعطا کرده است، اما به مرور به دلیل طمع، مبالغ جمع‌آوری شده را در اختیار چند نفر که سرمایه‌گذار بودند قرار می‌داده و از این طریق ماهانه مبالغی سود به حساب متهمه واریز می‌شده است.
سرعت غیرمجاز
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس راهنمایی و رانندگی همدان اظهار داشت: یک جوان 22 ساله در همدان هنگام عبور از پل چهار راه تختی به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و برخورد با زمین جان باخت.
سرهنگ علی فکری گفت: در این سانحه موتورسیکلت واژگون شده و سر راکب با گاردریل سمت چپ پل برخورد کرد.
رئیس ‌پلیس راهور استان همدان بیان کرد: این جوان بلافاصله توسط تیم‌های امدادی به بیمارستان منتقل شد اما به علت شدت ضربه وارد شده به ناحیه سر پس از 24 ساعت جان باخت.
سرقت اینترنتی
زاهدان - خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس فتا سیستان و بلوچستان گفت: عامل برداشت‌های سریالی غیرمجاز بانکی از حساب یک شهروند زاهدانی شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ علی سرحدی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد مدتی است مبلغ چهار میلیون ریال از حساب شاکی با خرید اینترنتی به صورت غیرمجاز برداشت شده است.رئیس‌ پلیس فتا سیستان و بلوچستان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی و بکارگیری شگرد‌های خاص پلیسی متهم را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.
سرهنگ سرحدی اضافه کرد: متهم که از دوستان مالباخته است در بازجویی‌های به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات دیجیتالی کشف شده لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی اعتراف کرد.
قتل در نزاع با دوستان
آبادان- ایرنا: فرماندار ماهشهر گفت: یک نوجوان 15 ساله در شهر چمران بندر ماهشهر در نزاع با دوستانش هدف اصابت چاقو قرار گرفت و جان خود را از دست داد.
محسن بیرانوند افزود: بعد از تحقیقات انجام شده از دوستان این نوجوان، ماموران نیروی انتظامی دو نفر مشکوک با لباس آلوده به خون را در این ارتباط شناسایی و دستگیر کردند که مقداری مواد مخدر و سلاح سرد به همراه داشتند.
وی ادامه داد: در بازجویی‌های صورت گرفته از متهمان، یکی از آنها به قتل این نوجوان 15 ساله با ضربات چاقو اعتراف کرد، جسد مقتول نیز توسط ماموران کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد.
وی عنوان کرد: هر دو متهم از دوستان مقتول بودند، که در زمان دستگیری حالت طبیعی نداشته و مواد مخدر مصرف کرده بودند.