kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

2 شهید و 24 مجروح در نوزدهمین راهپیمایی بازگشت حماس: ملت فلسطین هرگز متوقف نخواهد شد

نوزدهمین راهپیمایی روز بازگشت در غزه برگزار شد و طی آن دو فلسطینی شهید و 220 نفر دیگر زخمی شدند. بدین ترتیب شمار شهدای روز بازگشت 165 نفر و تعداد مجروحان از 17500 نفر گذشت.


  سرویس خارجی:

نوزدهمین راهپیمایی بازگشت روز جمعه با شکوه هر چه بیشتر در غزه برگزار شد و طی آن دو فلسطینی شهید و 220 نفر دیگر زخمی شدند. در راهپیمایی‌های بازگشت که از 30 مارس گذشته(10 فروردین) تاکنون ادامه یافته 165فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که 23 نفر آنان کودک بوده و بیش از 17500 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند که 404 مورد از آنها خطرناک بوده و حال مجروحان وخیم گزارش شده است، به نحوی که برخی از شهدا طی روزهای گذشته به دلیل وخامت حالشان به شهادت رسیده‌اند.
در همین رابطه جنبش حماس اعلام کرد، پس از فداکاری‌های عظیم ملت فلسطین، راهپیمایی‌هایی بازگشت و شکست محاصره غزه به تحقق اهداف و نتیجه دادن نزدیک‌تر شده است.
به گزارش خبرگزاری قدس، «عبداللطیف قانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، راهپیمایی‌های بازگشت تا رمق آخر برای تحقق اهداف ملی فلسطینی ادامه خواهد یافت و هرگز متوقف نمی‌شود.
کمیته ملی راهپیمایی‌های بازگشت و رفع محاصره غزه نیز ملت فلسطین را به ادامه تظاهرات و راهپیمایی در همه روستاها و شهرها در اردوگاه‌های بازگشت در مناطق شرقی غزه دعوت کرد. این کمیته همچنین بر عدم پذیرش تمامی راه‌حل‌های حل و فصل مسئله فلسطین به ویژه توافق قرن آمریکایی تاکید کرد. این کمیته، راهپیمایی بازگشت جمعه هفته آینده را «غزه، آزادی و زندگی» نامگذاری کرد.
رشوه به تشکیلات خودگردان
 منابع صهیونیستی از اختصاص مبلغ 61میلیون دلار به دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در راستای حفظ همکاری‌های امنیتی این مراکز با رژیم صهیونیستی خبر دادند. شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: وزارت خارجه آمریکا اخیراً ده‌ها میلیون دلار به نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری پرداخت کرده است. این شبکه صهیونیستی دلیل اختصاص این مبلغ را فعالیت بیشتر نیروهای امنیتی برای جلوگیری از (به اصطلاح) اقدامات تروریستی در کرانه باختری اعلام کرد در حالی که «رابرت فیسک»، تحلیل‌گر سرشناس روزنامه ایندیپندنت اساس این کمک را رشوه به تشکیلات برای همراهی و کمک به رژیم صهیونیستی عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، فیسک، در مقاله‌ای که روز جمعه در روزنامه ایندیپندنت منتشر شد، نوشت، ابتدا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قدس را به عنوان «پایتخت اسرائیل» اعلام کرد تا به این ترتیب فلسطینی‌ها را از پایتخت‌شان محروم سازد. «جارد کوشنر» داماد ترامپ پیشنهاد ترامپ مبنی بر ارائه کمک به تشکیلات در صورت همراهی با رژیم صهیونیستی را مطرح کرد.
توقیف کشتی کمک رسان به غزه
نیروی دریایی رژیم صهیونیستی کشتی کمک رسان به غزه به نام آزادی را صبح روزگذشته توقیف کرد و در حال انتقال دادن آن به بندر اسدود است. «زهیر بیراوی» رئیس‌کمیته بین‌المللی مبارزه با محاصره غزه با تایید قطع شدن ارتباط با کشتی آزادی اعلام کرد، نیروی دریایی رژیم صهیونیستی این کشتی را در 40مایلی غزه توقیف کرده است.
وی افزود: در این کشتی 12 فعال بین‌المللی از پنج کشور جهان حضور داشتند. همچنین این کشتی حامل تجهیزات پزشکی برای غزه بوده است. بیراوی خواستار تحرک جدی بین‌المللی برای منع صهیونیست‌ها از ادامه اقدامات خود علیه کشتی‌های شکست محاصره غزه شد.
کاروان شکست محاصره غزه در روز 21 جولای گذشته (30 تیرماه) از سواحل اروپا به سوی غزه به حرکت درآمدند. این کاروان شامل سه کشتی آزادی، فلسطین و بازگشت بودند که در آنها 45 فعال بین‌المللی از 15 کشور جهان حضور داشتند.