kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳
مجید عسگری به عنوان هشتمین وزنه‌بردار به روی تخته می‌رود

افزایش تعداد وزنه‌برداران در بازی‌های آسیایی جاکارتا خط و نشان سهراب مرادی برای حریفان با حمله دوباره به رکورد جهان

مسئولان کمیته برگزاری مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی با تغییر در اوزان این مسابقات تصمیم گرفتند تا تیم‌های شرکت‌کننده با ۸ وزنه‌بردار در این رقابت‌ها حاضر شوند.


سرویس ورزشی-

در فاصله دو هفته مانده به آغاز رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی، مسئولان کمیته برگزاری با تغییر در اوزان این مسابقات تصمیم گرفتند تا تیم‌های شرکت‌کننده با ۸ وزنه‌بردار در این رقابتها حاضر شوند.
در حالی که پیش از این قرار بود هر تیم با ۷وزنه‌بردار در مسابقات بازی‌های آسیایی حاضر شوند. بدین ترتیب مجید عسگری که در لیست رزرو تیم ملی برای این بازی‌ها حضور داشت به عنوان هشتمین ملی پوش وزنه‌برداری ایران در جاکارتا به روی تخته خواهد رفت.
برهمین اساس؛ عسگری نخستین ملی پوش وزنه‌برداری کشورمان، در دسته ۶۹ کیلوگرم سه‌شنبه (۳۰ مردادماه) به روی تخته می‌رود. سپس علی مکوندی در دسته ۸۵ کیلوگرم کشورمان در روز یکم شهریور با حریفان خود به رقابت خواهد پرداخت.
سهراب مرادی و کیانوش رستمی وزنه‌برداران دسته ۹۴کیلوگرم ایران روز ۲شهریورماه مسابقه می‌دهند. علی هاشمی و محمدرضا براری ملی‌پوشان وزنه‌برداری کشورمان روز ۳شهریورماه در دسته ۱۰۵ کیلوگرم به مصاف حریفان می‌روند.
همچنین بهداد سلیمی و سعید علی حسینی ملی‌پوشان فوق سنگین وزنه‌برداری کشورمان در روز ۴ شهریور روی تخته این رقابت‌ها خواهد رفت.
خبر خوب برای وزنه‌برداری
اما در فاصله چند روز مانده به شروع مسابقات وزنه‌برداری، خبر خوشحال‌کننده برای وزنه‌برداری ایران آمادگی فوق‌العاده سهراب مرادی است. سهراب مرادی وزنه‌بردار دسته 94 کیلوگرم ایران که خود را برای بازی‌های آسیایی 2018 آماده می‌کند، همچنان روزهای خوبی را در تمرینات پشت سر می‌گذارد. مرادی که بارها در طول تمرینات و حتی مرحله اول لیگ برتر، رکورد جهان را شکسته است، در جدیدترین تمرینات خود موفق شد رکورد یک ضرب جهان را به صورت غیررسمی بشکند.
مرادی در حرکت یک ضرب وزنه 194 کیلوگرم را بالای سر برد که 6 کیلوگرم از رکورد یک ضرب جهان بیشتر است. این وزنه‌بردار که هم‌اکنون رکورددار دوضرب و مجموع جهان است خیلی امید دارد که بتواند در آخرین رقابتی که در دسته 94 کیلوگرم وزنه می‌زند، رکورد یک ضرب جهان را هم بشکند و در حالی با دسته 94 کیلوگرم وداع می‌کند که رکورددار یک ضرب جهان هم باشد. رکورد یک ضرب جهان در حال حاضر 188 کیلوگرم است که آکاکیوس کاکیاشویلیس از یونان در سال 1999 به ثبت رساند. با توجه به تغییر اوزان وزنه‌برداری، مرادی از مسابقات قهرمانی جهان 2018 باید در دسته 96 کیلوگرم وزنه بزند.
اولویت مرادی رسیدن به مدال طلاست
به غیر از رکوردشکنی، سهراب مرادی برای موفقیت در جاکارتا انگیزه فراوانی دارد. او علیرغم کسب مدال طلای المپیک و جهان، تا به امروز به طلای بازی‌های آسیایی دست نیافته است. مرادی که برای آخرین بار در رقابت‌های لیگ رکوردشکنی کرد، بعد از این موفقیت اظهار داشت: از اواخر سال گذشته بصورت جدی و شبانه‌روزی در اردوی تیم ملی حضور داشتم که خوشبختانه توانستم با ثبت رکوردهای جدید در لیگ به پیشرفت خوبی برسم. ثبت این رکوردها در لیگ می‌تواند در بازی‌های آسیایی کمک فراوانی برای من باشد تا با روحیه و انگیزه بالاتری پشت وزنه‌ها قرار گیرم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید قبل از بازی‌های آسیایی خودم را محک می‌زدم و چه میدانی بهتر از لیگ برتر که توانستم به خوبی از وضعیت خودم آگاه باشم. مطمئنا در بازی‌های آسیایی هم به دنبال ثبت رکوردهای جدید و رسمی هستم. البته اولویت من در بازی‌های آسیایی کسب مدال طلا و سپس رکوردهای جدید است. من تاکنون مدال طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه نداشتم و حالا شرایط خوبی برای رکوردشکنی و کسب طلا برایم فراهم شده است.