kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

تجمع دانشجویان در اعتراض به بازرسی آژانس از دانشگاه‌ها

جمعی از دانشجویان دانشگاه‎‌های تهران دیروز در اعتراض به بازرسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه ها مقابل دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی تجمع کرده و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل این حرکت خصمانه و مداخله‌جویانه را محکوم کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دانشجویان که تصاویر شهدای هسته‌ای و تراکت‌های حاوی جملات اعتراضی را در دست داشتند، مقابل دانشکده مهندسی هسته‌ای زنجیره انسانی تشکیل دادند و با سر دادن شعارهایی مانند «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «بازرسی هسته‌ای خط قرمز ما»، «بازرس علم و صنعت مزدور آمریکایی» انزجار خود را از این بازرسی اعلام کردند.
دانشجویان و اساتید در این تجمع خواستار پاسخگویی مسئولان به دلیل بازدید آژانس انرژی اتمی از دانشگاه‌ها شدند و نسبت به بازدید از دانشگاه شهید بهشتی هشدار دادند.
دانشجویان در بیانیه پایانی این تجمع تأکید کردند: این تجمع چشمه کوچکی از اتحاد بزرگ ملت ایران علی‌الخصوص دانشجویان کشور است و اگر لازم باشد کفن‌پوش برای حفظ عزت و امنیت کشور تا پای جان می‌ایستیم و آتش به اختیار در برابر این حرکت توهین‌آمیز ایستادگی می‌کنیم.
در این بیانیه همچنین آمده است: قطعا این تجمع طلیعه حرکتی بزرگ خواهد بود که به واسطه آن پای جاسوسان بیگانه از دانشگاه‌های کشور قطع خواهد شد و دهان‌هایی که امر به خیانت می‌کنند بسته خواهد شد و ما دانشگاهیان نخواهیم گذاشت تا در درون خانه خود مورد هجوم دشمنان قرار بگیریم چرا که ما ملت ذلت نیستیم و ملت عزت هستیم.