kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷

جوانانی که با کامیون فیلم نمایش می‌دهند(اخبار ادبی و هنری)

گروهی از جوانان بیرجندی اقدام به برپایی یک سینمای سیار برای نمایش فیلم در این شهرستان و شهرستان ها و روستاهای اطراف آن نمودند.

گروه اکران شهید هادی با تهیه یک دستگاه کامیون(خاور) و تجهیز آن، فیلم‌های منتخب جشنواره مردمی فیلم عمار را برای اهالی به نمایش می‌گذارند.
سیدمصطفی زاهد، یکی از اعضای گروه اکران شهید هادی درباره این فعالیت گفت: در طرح‌ اولیه‌ای که داشتیم بحث نصب تلویزیون شهری بر روی کامیون را درنظر گرفتیم ولی بخاطر کمبود بودجه و مشکلات مالی مجبور شدیم از ویدئو پروژکتور برای نمایش فیلم روی کامیون استفاده کنیم. بعضا با هزینه خود بچه‌ها، تجهیزات و لوازم را تهیه می‌کنیم. گاهی اوقات هم از خیرین کمک می‌گیریم. البته بسیاری از لوازم و وسائلی را که استفاده می‌کنیم به صورت امانی از نهادها، ارگان‌ها و هیات‌ها می‌گیریم. برای تبلیغ اکران‌ها هم معمولاً به صورت چهره به چهره در روستاها اطلاع رسانی می‌کنیم، بعضی اوقات از ظرفیت جلسات قرآن و دهیاری‌ها هم برای تبلیغات اکران‌ها استفاده می‌کنیم.
وی درباره چرایی نمایش فیلم های جشنواره عمار اظهار داشت: فیلم‌های جشنواره عمار به دلیل اینکه از دل مردم جامعه بیرون می‌آیند، دغدغه مردم را بهتر بیان می‌کنند، به خاطر اینکه تولیدات تصویری عمار بیشتر از جنس همین نیازها است و به زبانی ساده، جذاب و تاثیرگذار بیان می‌شود، تصمیم گرفتیم تا این آثار را در روستاهای اطراف شهر بیرجند برای مردم نمایش
بدهیم.
این فعال فرهنگی در پایان گفت: با توجه به اینکه شکل، ابزار و شیوه‌های جنگ نرم تغییر می‌کند ما هم باید در مقابل آن حرکتی نرم داشته باشیم و استراتژی خود را به صورت دائم و منظم تغییر بدهیم و از سبک‌ها و شیوه‌های جدیدی استفاده کنیم.