kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵

حوادث کوتاه از کشور

    کشف گلوله جنگی
اصفهان- تسنیم: مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در جریان حفاری محوطه شمال غربی باغ بزرگ کاخ چهل‌ستون، گلوله توپ جنگی توسط مرمتگران میراث فرهنگی کشف شد.
فریدون اللهیاری افزود: این گلوله توپ جنگی متعلق به 100 سا ل پیش بوده که در هنگام اجرای طرح مرمت سنگ فرش و آجر فرش ضلع شمال غربی مجموعه جهانی چهلستون کشف شد.
وی تصریح کرد: بررسی‌های اولیه توسط مدیریت و کارشناسان مستقر در مجموعه کاخ‌ موزه چهل‌ستون حاکی است با توجه به اینکه مجموعه کاخ چهل‌ ستون و بناهای اطراف به‌ ویژه تالار تیموری و باغ کاج در ضلع غربی کاخ چهل‌ ستون و در بخش شمال غربی مجموعه عظیم دولت‌خانه صفوی در اواخر دوران قاجار و اوایل دوران پهلوی یکی از مراکز مهم استقرار نظامیان بوده و همچنین بخشی از توپخانه قشون اصفهان در آن عصر در محوطه کاخ چهل‌ستون استقرار داشته است. این گوی فلزی که شباهت زیادی به گلوله توپ دارد یکی از گلوله‌های توپ‌های جنگی آن دوران است.
ناکامی قاچاقچیان تریاک
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف  ترياك در این استان خبر داد. سرتیپ «رضا بني‌اسدي‌فر»  گفت: ماموران با اقدامات پلیسی و ردزني سوداگران مرگ، به محض ورود اين كاروان به حوزه استان كرمان، محل توقف آنان را در شرق استان شناسايي كرد.
وی افزود: پلیس در یک عمليات ضربتي، 700 کیلوگرم تریاک را کشف، پنج سوداگر مرگ را دستگير و چهار دستگاه خودرو را توقيف كرد.
دستگیری محتکر
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی مازندران گفت: محتکر لوازم ساختمانی به همراه یک میلیارد ریال اموال احتکار شده در شهرستان بابلسر دستگیر شد.
سرتیپ  سیدمحمود میرفیضی افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه‌جانبه ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی بابلسر موفق به شناسایی محل دپوی اموال احتکاری شدند.
وی اضافه کرد: ماموران در بازرسی از محل دپوی اموال، انواع لوازم ساختمانی و گرمایشی ایرانی و خارجی به ارزش یک میلیارد ریال را کشف کردند.وی از تعطیلی محل نگهداری کالاهای احتکار شده خبر داد و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
گازوئیل قاچاق
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان «سیب و سوران» از کشف گازوئیل قاچاق در بازرسی از دو دستگاه خودرو خبر داد.
سرهنگ دوم «حیدر حق جویان» اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از سوخت قاچاق، گشت‌های انتظامی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی شهرستان سیب و سوران به دو دستگاه کامیون مشکوک شدند.
وی اضافه کرد: ماموران این فرماندهی پس از بررسی مدارک بار خودروها در مجموع 20  هزار و300 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.
مرگ براثر گاز گرفتگی
همدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: گازگرفتگی در چاه منجر به مرگ پدر و پسر در روستای ورکانه این شهرستان شد. سرهنگ پژمان قویمی افزود: پدر یک خانواده برای پاکسازی چاه از املاح اقدام به استفاده از کف‌کش و هدایت آن با استفاده از یک رشته طناب به داخل چاه کرد.وی اضافه کرد: پاره شدن طناب در میانه راه موجب سقوط کف‌کش به داخل چاه شد که پدر خانواده برای استفاده از این دستگاه، به داخل چاه رفت اما پس از مدتی صدایی از وی به گوش نرسید که پسر خانواده برای نجات پدر وارد
چاه شد ولی پس از مدتی خبری هم از او نشدکه این بار خانواده با پلیس و نهادهای امدادی تماس گرفتند.وی در ادامه گفت: پس از حضور نهادهای امدادی جسد این پدر و پسر از داخل چاه خارج شده و تحویل پزشکی قانونی شد.
علی احسان صالح مدیرکل پزشکی قانونی همدان نیز گفت: این پدر و فرزند 58 و 32 ساله بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.
کشف راز یک قتل
اهواز- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خوزستان از کشف راز قتل بعد از پنج سال و دستگیری قاتل خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس زاده گفت: در سال 92 در پی یک فقره نزاع دسته‌جمعی مسلحانه در یکی از روستاهای توابع هندیجان و کشته شدن سه نفر، پلیس تحقیقاتش را جهت دستگیری عاملان جنایت آغاز کرد.
وی افزود: در تحقیقات اولیه یکی از شرکت کنندگان در نزاع به اتهام قتل دو نفر از طرفین دعوا با استفاده از اسلحه شکاری دستگیر شد که در ادامه روند رسیدگی پرونده به قتل ارتکابی اعتراف کرد.وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مقتولین نیز در این نزاع بر اثر تصادف عمدی با یک دستگاه خودرو به قتل رسیده بود، افزود: دستورات ویژه جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت.عباس زاده با اشاره به تلاش‌های مستمر پلیس آگاهی شهرستان هندیجان برای کشف حقیقت گفت: یکی از متهمین به هویت «ع- ع» که با قرار وثیقه آزاد شده بود، پس از پنج سال کتمان حقیقت بالاخره در تحقیقات کارآگاهان پلیس و رویارویی با شواهد و قرائن به قتل «ح-ع» اعتراف و عنوان کرد با استفاده از خودرو کامیونت مقتول را زیر گرفته و متواری شده بود.