kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۳۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
نماینده مجلس:

قوه قضائیه مانع فرار مجرمان اقتصادی از کشور شود

نماینده مردم خمینی‌شهر و عضو کمیسیون آموزش مجلس از قوه قضائیه خواست که با تدابیری مانع از خروج مجرمان اقتصادی از کشور شود.

سید جواد ابطحی دیروز در گفت‌و‌گو بافارس در اصفهان با ‌اشاره به نامه روز یکشنبه جمعی از نمایندگان به رئیس ‌قوه قضائیه برای جلوگیری از فرار مدیران دوتابعیتی و مجرمان اقتصادی، اظهار کرد: با سهل‌انگاری می‌بینیم برخی مفسدین و مجرمین به طرق مختلف از کشور خارج شدند از جمله خاوری، کاوه مدنی و... که تا الآن هم به کشور بازگردانده نشده‌ و محاکمه نشده‌اند.
وی افزود: با توجه به شرایطی که در کشور هست، قوه قضائیه باید با نفوذی‌ها و جاسوس‌های دشمن  و دوتابعیتی‌هایی که در پست‌های حساس هستند و در اخلال اقتصادی مشارکت داشتند و به نوعی وضعیت اقتصادی جامعه را بر هم زدند و احتمال دارد فرار کنند مقابله کند و به همین جهت ما از آیت‌الله آملی لاریجانی خواستیم که دستور قاطع صادر کند تا جلوی فرار احتمالی این افراد گرفته شود و به جرائم آنها رسیدگی شود.
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید قوه قضائیه رسیدگی کند و این افرادی که در معرض فرار هستند و به واسطه برخی حیف و میل‌ها و فسادها باید جلوی آنها گرفته شود، چون اگر از کشور خارج شوند احتمال بازگشت آنها سخت است، بهتر است علاج واقعه قبل از وقوع اتفاق بیفتد و نباید اجازه داد به راحتی از چنگال قانون فرار کنند.