kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

سرمایه‌گذاری 110 میلیون دلاری خارجی در سیستان و بلوچستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه‌گذاران خارجی 110/82 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این استان انجام داده‌اند.

به گزارش ایرنا علیرضا نورا در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بخش عمده این طرح‌ها در حوزه گازرسانی، نیروگاه بادی و خورشیدی و توسعه بندر است که توسط سرمایه‌گذارانی از کشورهای مختلف نظیر چین و کره انجام شده است.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر در زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی رتبه‌های برتر کشوری را بدست آورده است و هم اینک در رده نخست قرار دارد.
وی با اشاره به مصوبات سفر وزیر کشور به سیستان در تیرماه امسال گفت: پرداخت خسارات ناشی از خشکسالی به کشاورزان، حمایت مالی از صنعت گران و کارآفرینان دچار خسارت، توزیع رایگان آرد بین مردم، تامین اعتبار برای راه‌اندازی بازارچه‌های جدید مرزی، تخصیص سهمیه سوخت به طور کامل یعنی هزار و 500 لیتر به هر خانوار، تکمیل طرح گازرسانی از زاهدان - به زابل و انتقال آب از دریای عمان به شمال استان از مهم‌ترین مصوبات سفر وزیر کشور به سیستان و برنامه محرومیت زدایی سیستان است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دستگاه‌های دست‌اندرکار مکلف به پیگیری این مصوبات مهم شده‌اند گفت: در صورت اجرای این مصوبات و تامین اعتبار لازم برای آنها بزودی شاهد انقلاب عظیم در منطقه سیستان خواهیم بود.
نورا ادامه داد: با توجه به در برگیری خشکسالی در کل سیستان و بلوچستان مقرر شد همانند سیستان برنامه محرومیت زدایی برای منطقه بلوچستان نیز در قالب یک بسته کامل تهیه تا در سفر آینده وزیر کشور به این منطقه ارائه شود.
وی تاکید کرد: برای پیگیری اجرای کامل مصوبات سفر وزیر کشور به سیستان مقرر شد تیمی متشکل از معاونان استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود تا بزودی شاهد رشد و توسعه بیش از پیش منطقه باشیم.سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای اجرای این مصوبات چندین هزار میلیارد تومان اعتبار صرف خواهد شد.
وی افزود: امسال حدود 570 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به طرح های ‌اشتغالزایی روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.