kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶

کوتاه از سراسر جهان

آمریکا
ریانوستی:  حزب دموکرات آمریکا، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای بررسی به کنگره ارائه داده که در آن هر نوع نشست سری بین ترامپ و پوتین در آینده محکوم شده است. ترامپ و پوتین  25 تیرماه  در پایتخت فنلاند برای نخستین بار نشست کاملی با یکدیگر داشتند که با انتقاد گسترده دموکرات‌ها مواجه شد و رسانه‌ها از وادادگی ترامپ مقابل پوتین به شدت انتقاد کردند.
مصر
العربی الجدید: سازمان عفو بین‌الملل روز  شنبه حکم دادگاه جنایی قاهره مبنی بر اعدام ۷۵ عضو اخوان‌المسلمین را محکوم کرد. این سازمان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت «محاکمه جمعی این متهمان فاقد تضمین‌های لازم برای محاکمه عادلانه است و تاکنون هیچ یک از نیروهای امنیتی عامل قتل ۹۰۰ نفر در جریان پراکنده کردن تحصن (هواداران مرسی) در رابعه العدویه و النهضه، مواخذه نشده‌اند.»
پاکستان
آسوشیتدپرس:  حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان اعلام کرده حمایت لازم از سوی قانونگذاران را برای تشکیل یک دولت ائتلافی به دنبال پیروزی در انتخابات پارلمانی اخیر به دست آورده است.این سخنگو به طور دقیق اعلام نکرد چه تعداد قانونگذار با پیوستن به دولت آتی آنها موافقت کرده‌اند. در انتخابات اخیر پارلمانی پاکستان حزب عمران خان، ۱۱۵ کرسی از ۲۶۹ کرسی را از آن خود کرد.
کره
اسپوتنیک: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده این کشور بابت بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی از کره‌ شمالی به پیونگ‌یانگ پولی نداده است. روز جمعه یک هواپیمای آمریکایی باقی ‌مانده اجساد سربازان آمریکایی را که در جریان جنگ سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ کشته شده بودند، از
کره‌ شمالی به خاک این کشور بازگرداند. برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند کره شمالی بابت این اقدام خود از آمریکا درخواست پول کرده بود. بیش از ۳۵ هزار سرباز آمریکایی در جریان جنگ کره  کشته شدند.
روسیه
نووستی: رژه نظامی- دریایی به مناسبت روز ناوگان دریایی روسیه دیروز (یکشنبه) با شرکت 41 کشتی نظامی در بندر «سن‌پترزبورگ» و بندر «کرونشتادت» برگزار شد.
 بر اساس اطلاعات کاخ کرملین، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه نیز از این رژه بازدید کرده است. در  رژه  نیروی دریایی روسیه  41 کشتی نظامی و بیش از 4000 نیروی نظامی از تمامی ناوگان‌های دریایی روسیه شرکت داشتند.همزمان با برگزاری این رژه، در آسمان منطقه نیز ده‌ها فروند هواپیما، جنگنده، بمب‌افکن، پهپاد و بالگرد به پرواز درآمد.