kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

طرح توسعه بیمارستان کاشانی شهرکرد به بهره‌برداری رسید

طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد با حضور سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.
شهرکرد- خبرنگار کیهان:

استاندار چهارمحال و بختیاری در این آئین اظهار داشت: این طرح با زیربنای هفت هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال بهره‌برداری شده است.
اقبال عباسی افزود: همچنین برای خرید تجهیزات پزشکی و اداری این بیمارستان 25 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله کاشانی را شامل افزایش 21 تخت آی سی یو و سه تخت آی‌سی‌یو سوختگی، کلاس‌های آموزشی، کتابخانه، سالن اجتماعات، مدارک پزشکی و بخش سنگ کلیه دانست.
این گزارش همچنین حاکی است با حضور حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح توسعه بیمارستان شهدای لردگان، با زیر بنای 7 هزار مترمربع که از سال 1394 آغاز شده بود به بهره‌برداری رسید.
اعتبار هزینه شده برای بهره‌برداری از این پروژه 151 هزار و 125 میلیون ریال اعلام شد.
با بهره‌برداری از این طرح با افزوده شدن 114 تخت بستری در مجموع تعداد تخت‌های فعال بیمارستان به 234 عدد رسید.
وی، هزینه خرید تجهیزات پزشکی و اداری طرح مذکور را 29 هزار میلیون ریال اعلام کرد و افزود: بخش‌های CCU پست، CCU کودکان،  داخلی زنان، جراحی زنان، بخش چشم و ENT، بخش اطفال و یک بخش اداری در طرح توسعه بیمارستان شهدا لردگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 همچنین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اورژانس هوایی 115 چهارمحال و بختیاری در آئینی در شهرکرد افتتاح شد.
نخستین اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری با اختصاص یک فروند بالگرد، چهار تکنسین و سه خلبان در محل فرودگاه شهرکرد بهره‌برداری و فعالیت خود را آغاز کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بهره‌برداری از اورژانس هوایی شهرکرد اظهار داشت: 40 پایگاه اورژانس هوایی در دولت تدبیر و امید راه‌اندازی شده و به همین تعداد پایگاه دیگر نیز در کشور نیاز است.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی افزود: هوانیروز در تجهیز بالگرد این پایگاه کمک بسیاری کرده است.