kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۳۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰

تصویب 30 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای بافت اطراف حرم رضوی

شهردار مشهد گفت: با موافقت رئیس‌جمهوری، 30 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) منتشر می‌شود.

قاسم تقی‌زاده خامسی افزود: این پیشنهاد در پی سفر اخیر رئیس‌جمهوری به مشهد از سوی شهرداری برای اتمام زیرساختهای طرح نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم رضوی مطرح شده بود.
وی ادامه داد: حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرده دولت مایل است به طرح نوسازی بافت فرسوده حرم رضوی برای شتاب در روند کار کمک کند.
شهردار مشهد گفت: بر اساس این صورتجلسه هفت هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای امسال، 14 هزار میلیارد ریال اوراق برای سال 1398 و نیز 10 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای سال 1399 به صورت پرداخت 50 درصد اصل و سود دولت و 50 درصد شهرداری مشهد در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این صورت‌جلسه با امضا سه جانبه سازمان برنامه و بودجه، وزارت مسکن و وزارت راه و شهرسازی به معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری تقدیم و با تایید رئیس‌جمهوری کلید اجرای آن زده می‌شود.
اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده منطقه ثامن مشهد و پیرامون حرم مطهر رضوی در محدوده‌ای به وسعت 310 هکتار از سال 1371 آغاز شده و تاکنون 45 درصد پیشرفت داشته است.