kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۳۱۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان:

90 درصد کودکان در شیرخوارگاه‌های اصفهان بد سرپرست هستند

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان از 195 مورد همسر‌آزاری در سه ماهه ابتدایی امسال در اصفهان خبر و اعلام کرد: 34 مورد سالمندآزاری و 71 مورد خودکشی نیز صورت گرفته است.
 اصفهان- خبرنگار کیهان:

مرضیه فرشاد با اشاره به اینکه بیشترین مورد همسر آزاری مربوط به آزار و اذیت زنان است، ادامه داد: در کمتر مواردی شاهدیم که مرد آزاری صورت گرفته باشد.
وی از کاهش خشونت و پایین آمدن آمار و اذیت روی کودکان، سالمندان و همسران خبر داد و بیان داشت: طی سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش خشونت روبه‌رو بوده‌ایم به ‌طوری که همسر آزاری 16 درصد، کودک آزاری دو درصد و سالمند آزاری 24 درصد کاهش داشته است.
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: بیش از 90 درصد کودکان در شیرخوارگاه‌ها بدسرپرست هستند و فرآیند واگذاری آنها به مراتب سخت‌تر از کودکان بی‌سرپرست است.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در خصوص طرح واگذاری امین وقت کودکان گفت: نوزادانی که امکان بازگشت والدینشان وجود دارد در این طرح به خانواده‌ها واگذار می‌شوند.
وی از دو هزار خانواده‌ای خبر داد که در انتظار گرفتن سرپرستی کودک در اصفهان هستند و افزود: 40 کودک در شیرخوارگاه‌ها دارای شرایط واگذاری به این خانواده‌ها هستند.
فرشاد با بیان اینکه اولویت اول ما سپردن کودکان به متاهل‌ها است، ادامه داد: دختران مجرد اولویت بعدی ما هستند.