kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۳۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد

آغاز ساخت مجتمع فولاد تربت حیدریه

عملیات اجرایی مجتمع فولاد تربت‌حیدریه به عنوان بزرگ‌ترین پروژه صنعتی شرق کشور طی مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: مجتمع فولاد این شهرستان براساس طرح اولیه با ظرفیت تولید 1/4 میلیون تن ورق گرم کلاف شده در فاز اول، 1/45 میلیون تن ذوب (فولادسازی) و 1/8 میلیون تن آهن اسفنجی، سرمایه‌گذاری 36 هزار و 878 میلیارد ریال و‌اشتغال مستقیم برای 2800 نفر ساخته می‌‌شود.
احمدعلی موهبتی از ساخت پایانه صادراتی این شهرستان نیز خبر داد.
مدیرعامل مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه نیز گفت: این پروژه با ظرفیت سالانه 4/1 میلیون تن در زمینی به مساحت 550 هکتار ساخته می‌شود که برای 12 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقبم ‌اشتغال ایجاد خواهد کرد.
مسعود گل شیرازی افزود: در این پروژه سه طرح آهن اسفنجی با تولید 2 میلیون تن، ذوب و ریخته‌گری با یک میلیون و 600 هزار تن و تولید ورق فولادی با 1/5 میلیون تن در سال راه‌اندازی می‌شود که بخشی از نیاز کشور را برطرف خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مجموع هزینه این پروژه یک میلیارد یورو برآورد می‌شود اظهار داشت: این پروژه براساس استاندارد‌های ایمیدرو ساخته می‌شود و مرحله نخست آن که شامل احیا می‌باشد طی 30 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت: بخشی از اعتبارات این پروژه از محل منابع صندوق توسعه ملی و بخشی نیز از طریق فاینانس چین تامین می‌شود‌.
محمدرضا توسلی عضو هیئت مدیره مجتمع فولاد تربت حیدریه نیز با ‌اشاره به ظرفیت هشت میلیون تنی گندله فولاد در منطقه افزود: این ظرفیت در آینده نزدیک به 17 میلیون تن خواهد رسید و حجم این پروژه به بزرگی مجتمع فولاد مبارکه خواهد بود که با ایجاد زنجیره‌های پایین دستی و صنایع وابسته می‌تواند اقتصاد شرق کشور را متحول کند.