kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۱۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
پس از آزادی کامل قنیطره

بشار اسد: آزادسازی ادلب هدف بعدی است

در پی آزادسازی کامل استان «قنیطره» سوریه به دست نیروهای ارتش و مقاومت، «بشار اسد» هدف بعدی را آزادسازی استان و شهر «ادلب» در شمال سوریه اعلام کرد.

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد، استان «ادلب» که همچنان تحت اشغال تروریست‌ها قرار دارد، اولویت بعدی عملیات ارتش سوریه است.
به گزارش تسنیم، «بشار اسد» افزود: همه عناصر
«کلاه سفید» را که با تحویل سلاح‌های خود (به ارتش) مخالفت می‌کنند، نابود خواهیم کرد و آنها را تروریست‌ می‌دانیم.گروه تروریستی موسوم به «کلاه سفیدها» در سال 2013 توسط دستگاه‌ جاسوسی خارجی انگلیس موسوم به «ام-آی-6» به وجود آمده است. این گروه که به ظاهر تحت پوشش «کمک‌های انسان‌دوستانه» فعالیت می‌کرده، جنگ روانی گسترده‌ای را علیه دولت و ارتش سوریه راه انداخته بود.
آزادی شهر قنیطره
خبرگزاری تسنیم همچنین، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) خبر داد، نیروهای ارتش سوریه بعدازظهر دیروز وارد قنیطره شده و در «دوارالعلم» و همه محلات و خیابان‌های این شهر مستقر شدند.
براساس این گزارش، یگان‌های مهندسی ارتش سوریه عملیات تفتیش شهر قنیطره و خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده توسط تروریست‌ها در خیابان‌های این شهر را آغاز کردند. نیروهای ارتش سوریه در حال گشت‌زنی در شهر قنیطره یک درمانگاه صحرایی تروریست‌ها که مقادیر زیادی از داروهای اهدایی رژیم صهیونیستی را در خود جای داده بود، کشف کردند.
تروریست‌‌ها در زمان اشغال شهر قنیطره خرابی‌‌های زیادی در این شهر به بارآورده و اقدام به مین‌گذاری و جاگذاری بمب در نقاط مختلف شهر کردند.  نیروهای ارتش عربی سوریه در ادامه عملیات خود برای پایان دادن به تروریست‌ها در جنوب این کشور، روستاها و شهرک‌های «الحمیدیه»، «حسن»، «کوکب»، «الشبرق»، «مسیرته»، «اللویحق» و «سلبک» در دو حومه شمال غرب و جنوب شرق قنیطره را آزاد کردند.
یک منبع نظامی گفت که عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی این روستاها به هلاکت شماری از تروریست‌ها و مصادره مقادیری سلاح و مهمات گوناگون آنها منجر شد.