kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

تأکیدات رهبری نویدبخش سالی خوش در حوزه سلامت است

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز از دفتر سرپرستی کیهان در خوزستان بازدید و با اعضای تحریریه از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرد.
اهواز- خبرنگار کیهان:

دکتر سید سعید سیدیان در این دیدار با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی شعار امسال خود را «موجودات کوچک، تهدید بزرگ» نامگذاری کرده است، اظهار کرد: در گذشته بیماری‌های واگیردار بعنوان یک مشکل اساسی برای کشور بوده‌اند، اما به‌واسطه پیشرفت‌های اساسی و برداشتن گام‌های بلند در نظام سلامت، خود را به مرز کشورهای توسعه‌یافته در حوزه سلامت رسانده‌ایم و در حال حاضر بیماری‌های واگیر مشکل اساسی ما نیست و مشکل اصلی برای ما بیماری‌های غیرواگیر است.
وی خاطرنشان کرد: در کشور ما سهم بیماری‌های واگیر 17درصد و سهم بیماری‌های غیرواگیر 83درصد است.
وی در ادامه افزود: باتوجه به این مسئله، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، شعار امسال هفته سلامت را، «یک عمر سلامت با خود مراقبتی» نامگذاری کرد.
سیدیان تأکید کرد: خود مراقبتی، گام اول سلامت است و باید یاد بگیریم خودمان از خودمان مراقبت کنیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: احادیث زیادی از امامان معصوم ما در رابطه با آداب غذا خوردن وجود دارد که امروزه دانشمندان در تحقیقات جدید خود به دستاوردهایی می‌رسند که درست و علمی بودن این احادیث را ثابت می‌کند.
سیدیان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند هیچ گاه سلامت جزو اولویت‌های دولت‌ها نبوده، گفت: امیدواریم تأکیدات امسال ایشان در حوزه سلامت سالی نویدبخش را برای حوزه سلامت رقم بزند.