انتقادات به خاطر منافع یک باشگاه یا فرد خاص قابل قبول نیست
کیروش: مراکش را به خوبی میشناسیم ولی آنها شناختی از ایران ندارند
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران میگوید ما همه چیز را راجع به مراکش میدانیم ولی آنها شناختی از ایران ندارند.
تیم ملی فوتبال ایران پس از دیدار تدارکاتی روز جمعه برابر لیتوانی که به برتری یک بر صفر شاگردان کیروش انجامید، ساعت ۱۱ دیروز شنبه به وقت روسیه تمریناتش را با حضور نمایندگان رسانههای گروهی ادامه داد.
کیروش پس از پایان تمرین روز شنبه تیم ملی درباره انتقادات درباره عملکرد خط دفاعی تیم ملی و اینکه آیا فکر میکند این انتقادات مخرب است؟ گفت: به انتقادات محترمانه خوشامد میگوییم چون فوتبال بازی ایدههاست ولی اگر این انتقادات جبههگیری فکری به خاطر منافع یک باشگاه و فرد خاص باشد، قابل قبول نیست. این اتفاق گاهی میافتد. وقتی من مرتضی پورعلی گنجی را به عنوان مدافع تیم ملی انتخاب کردم، انتقاداتی به من شد. ما الان روزبه چشمی، خانزاده و مجید حسینی را به همراه پورعلی گنجی داریم که این چهار بازیکن نسل بعدی خط دفاعی ایران را تشکیل میدهند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با طعنه تصریح کرد: تجربه آنچنانی در فوتبال ندارم. در باشگاه بزرگی هم کار نکردهام و اصلا کار بزرگی نکردهام ولی با همین تجربه میتوانم میگویم روزبه مدرنترین دفاع وسط ایران است و ایران در ۱۰ سال گذشته چنین دفاعی نداشته است.
راهی هست تا مراکش را شگفتزده کنیم
کیروش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ترکیب تیم ملی در بازی با مراکش و اینکه آیا باید منتظر سورپرایز در این بازی باشیم؟ گفت: این راهی هست که مراکش را شگفتزده کنیم. ما همه چیز راجع به آنها میدانیم ولی آنها چیزی از ما نمیدانند. مسئلهای که هیچ موقع تغییر نمیکند تفکر برد و جنگیدن تا آخرین لحظه است که هیچ موقع تغییر نمیکند. در حال حاضر چند مشکل داریم که باید حل کنیم. یکسری مصدومیتها هست ولی زود است که به نتیجهگیری خاصی برسیم. فرقی نمیکند کدام بازیکن در زمین باشد. آنها جانشان را برای تیم ملی میدهند.
فدراسیون فوتبال مقصر نبود
وی درباره مشکلات تیم ملی در راه آمادهسازی تاکید کرد: الان زمان این نیست که راجع به این مسائل صحبت کنیم. فکر نمیکنم فدراسیون مقصر بوده باشد. این مسئولیت اتفاقی بود که از لحاظ اجتماعی و گروهی همه مسئول آن بودند. رفتار رسانهها، باشگاهها و تفکر یکسری هواداران دست به دست هم میدهد که یک تفکر کلی از تیم ملی ایجاد کند. وزارت ورزش رای نهایی را برای حمایت و الزامات باشگاهها در حمایت از تیم ملی دارد ولی مسئولیتش با همه ما بوده و هست. این مسئولیت اجتماعی رسانهها هم بود که نتوانستند در یکسال گذشته اهمیت جام جهانی را منعکس کنند.
سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: شما گاهی این اجازه را دادید که منافع خودخواهانه داخلی به تیم ملی لطمه بزند. شما به عنوان رسانه، هواداران، فدراسیون، وزارت ورزش و باشگاهها این تصمیم را گرفتند که اولویت اول فوتبال ایران را به لیگ قهرمانان آسیا بدهند. معتقدم این انتخاب شما بود که به باشگاهها اولویت بدهید. الان باید با این تصمیم کنار آمد. این نظر بنده نبود. در یکسال گذشته سعی کردم توجهات را جلب کنم که جام جهانی یک لحظه خاص است. بعد از قرعهکشی سعی کردم به همه اطلاع بدهم، گروهی که در آن هستیم آمادگی خاصی نیاز دارد. شما لیگ قهرمانان را انتخاب کردید. این را باید بپذیرید و با آن کنار بیایید و مسئولیتش را قبول کنید؛ شما؛ باشگاهها؛ فدراسیون و وزارت ورزش. احترام زیادی برای آن قائل هستم. سوءتفاهم نشود. من احترام میگذارم ولی مقصر من نیستم.
تیم ملی را رها کردید
کیروش درباره تحریم بازیکنان تیم ملی از سوی یک شرکت البسه گفت: این مسئله فقط با نایکی نیست. آمادهسازی ایران از طریق مسائل دیگر هم متضرر شده است. وقتی میخواهیم بازی تدارکاتی بگذاریم، هتل رزرو کنیم و کمپ بگذاریم همیشه این مسائل حساس بوده است. شما به عنوان رسانه این اجازه اخلاقی را نداشته باشید که از نایکی انتقاد کنید چون وقتی زمان حمایت از تیم ملی بود به تیم ملی پشت کردید. شما هم به نوعی تیم را زمین گذاشتید. به این خاطر که بین جام جهانی که قلب ۸۰ میلیون ایرانی را تحت تاثیر قرار میدهد و لیگ قهرمانان که کسی نمیداند آخرین قهرمانش چه تیمی بود، لیگ قهرمانان را انتخاب کردید. شما تیم ملی را رها کردید و زمین گذاشتید.
سرمربی تیم ملی در پایان تصریح کرد: اولا تلاش میکنیم بهترین عملکرد را ارائه کنیم. ثانیا اگر بخواهیم بهترین عملکرد را داشته باشیم، باید بهترین آمادهسازی را داشته باشیم. باید تمرکزمان را روی آمادهسازی بگذاریم ولی نمیتوانیم چشمانمان را روی افرادی ببندیم که در یکسال گذشته سعی کردند با تیم ملی همکاری نکنند. من شفاف میگویم. بعضی از این افراد که این کار را انجام ندادند، نسبت به تیم ملی مسئولیتپذیر نبودند ولی صورت خودشان را پشت یکسری رنگها در ایران پنهان کردند که همه از آنها میترسند ولی من نه. من نمیترسم.
کیروش پس از پایان تمرین روز شنبه تیم ملی درباره انتقادات درباره عملکرد خط دفاعی تیم ملی و اینکه آیا فکر میکند این انتقادات مخرب است؟ گفت: به انتقادات محترمانه خوشامد میگوییم چون فوتبال بازی ایدههاست ولی اگر این انتقادات جبههگیری فکری به خاطر منافع یک باشگاه و فرد خاص باشد، قابل قبول نیست. این اتفاق گاهی میافتد. وقتی من مرتضی پورعلی گنجی را به عنوان مدافع تیم ملی انتخاب کردم، انتقاداتی به من شد. ما الان روزبه چشمی، خانزاده و مجید حسینی را به همراه پورعلی گنجی داریم که این چهار بازیکن نسل بعدی خط دفاعی ایران را تشکیل میدهند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با طعنه تصریح کرد: تجربه آنچنانی در فوتبال ندارم. در باشگاه بزرگی هم کار نکردهام و اصلا کار بزرگی نکردهام ولی با همین تجربه میتوانم میگویم روزبه مدرنترین دفاع وسط ایران است و ایران در ۱۰ سال گذشته چنین دفاعی نداشته است.
راهی هست تا مراکش را شگفتزده کنیم
کیروش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ترکیب تیم ملی در بازی با مراکش و اینکه آیا باید منتظر سورپرایز در این بازی باشیم؟ گفت: این راهی هست که مراکش را شگفتزده کنیم. ما همه چیز راجع به آنها میدانیم ولی آنها چیزی از ما نمیدانند. مسئلهای که هیچ موقع تغییر نمیکند تفکر برد و جنگیدن تا آخرین لحظه است که هیچ موقع تغییر نمیکند. در حال حاضر چند مشکل داریم که باید حل کنیم. یکسری مصدومیتها هست ولی زود است که به نتیجهگیری خاصی برسیم. فرقی نمیکند کدام بازیکن در زمین باشد. آنها جانشان را برای تیم ملی میدهند.
فدراسیون فوتبال مقصر نبود
وی درباره مشکلات تیم ملی در راه آمادهسازی تاکید کرد: الان زمان این نیست که راجع به این مسائل صحبت کنیم. فکر نمیکنم فدراسیون مقصر بوده باشد. این مسئولیت اتفاقی بود که از لحاظ اجتماعی و گروهی همه مسئول آن بودند. رفتار رسانهها، باشگاهها و تفکر یکسری هواداران دست به دست هم میدهد که یک تفکر کلی از تیم ملی ایجاد کند. وزارت ورزش رای نهایی را برای حمایت و الزامات باشگاهها در حمایت از تیم ملی دارد ولی مسئولیتش با همه ما بوده و هست. این مسئولیت اجتماعی رسانهها هم بود که نتوانستند در یکسال گذشته اهمیت جام جهانی را منعکس کنند.
سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: شما گاهی این اجازه را دادید که منافع خودخواهانه داخلی به تیم ملی لطمه بزند. شما به عنوان رسانه، هواداران، فدراسیون، وزارت ورزش و باشگاهها این تصمیم را گرفتند که اولویت اول فوتبال ایران را به لیگ قهرمانان آسیا بدهند. معتقدم این انتخاب شما بود که به باشگاهها اولویت بدهید. الان باید با این تصمیم کنار آمد. این نظر بنده نبود. در یکسال گذشته سعی کردم توجهات را جلب کنم که جام جهانی یک لحظه خاص است. بعد از قرعهکشی سعی کردم به همه اطلاع بدهم، گروهی که در آن هستیم آمادگی خاصی نیاز دارد. شما لیگ قهرمانان را انتخاب کردید. این را باید بپذیرید و با آن کنار بیایید و مسئولیتش را قبول کنید؛ شما؛ باشگاهها؛ فدراسیون و وزارت ورزش. احترام زیادی برای آن قائل هستم. سوءتفاهم نشود. من احترام میگذارم ولی مقصر من نیستم.
تیم ملی را رها کردید
کیروش درباره تحریم بازیکنان تیم ملی از سوی یک شرکت البسه گفت: این مسئله فقط با نایکی نیست. آمادهسازی ایران از طریق مسائل دیگر هم متضرر شده است. وقتی میخواهیم بازی تدارکاتی بگذاریم، هتل رزرو کنیم و کمپ بگذاریم همیشه این مسائل حساس بوده است. شما به عنوان رسانه این اجازه اخلاقی را نداشته باشید که از نایکی انتقاد کنید چون وقتی زمان حمایت از تیم ملی بود به تیم ملی پشت کردید. شما هم به نوعی تیم را زمین گذاشتید. به این خاطر که بین جام جهانی که قلب ۸۰ میلیون ایرانی را تحت تاثیر قرار میدهد و لیگ قهرمانان که کسی نمیداند آخرین قهرمانش چه تیمی بود، لیگ قهرمانان را انتخاب کردید. شما تیم ملی را رها کردید و زمین گذاشتید.
سرمربی تیم ملی در پایان تصریح کرد: اولا تلاش میکنیم بهترین عملکرد را ارائه کنیم. ثانیا اگر بخواهیم بهترین عملکرد را داشته باشیم، باید بهترین آمادهسازی را داشته باشیم. باید تمرکزمان را روی آمادهسازی بگذاریم ولی نمیتوانیم چشمانمان را روی افرادی ببندیم که در یکسال گذشته سعی کردند با تیم ملی همکاری نکنند. من شفاف میگویم. بعضی از این افراد که این کار را انجام ندادند، نسبت به تیم ملی مسئولیتپذیر نبودند ولی صورت خودشان را پشت یکسری رنگها در ایران پنهان کردند که همه از آنها میترسند ولی من نه. من نمیترسم.