kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
سردار سلیمانی:

در لبنان حزب‌الله به دولت مقاومت تبدیل و در عراق نزدیک‌ترین دولت به ایران تشکیل شد

فرمانده نیروی قدس سپاه ضمن ‌‌اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت که در لبنان به رغم هجمه‌های رسانه‌ای حزب‌الله از یک حزب مقاومت به دولت مقاومت بدل گشت و در عراق نزدیکترین دولت به حکومت اسلامی ایران تشکیل شد.

سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی شامگاه پنجشنبه در اجتماع رزمندگان لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس در بیت‌الزهرای کرمان که با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد با تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) اظهارداشت: حکومت اسلامی ایران در استمرار حکومت علی‌ابن‌ابی‌طالب است و اگر کتاب الغارات که از قدیمی‌ترین کتب شیعه است را بخوانید بدون تعصبات حزبی و سیاسی نسبت به حکومت اسلامی عمل می‌کنید و تصمیم می‌گیرید.
فرمانده نیروی قدس سپاه با ‌اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های امام‌خمینی(ره) این بود که همیشه از دل وحشت، اضطراب، ناامیدی و ترس؛ امید، فرصت و پیروزی تولید می‌کرد گفت: اگر به همه حوادث دوران انقلاب که هر کدام بسیار سخت و تکان‌دهنده بود و کشور را حتی در معرض نابودی می‌برد امام از دل آن ترس و وحشت‌ها مهم‌ترین فرصت‌ها را ایجاد کرد. سردار سلیمانی با اشاره به اینکه امروز نیز در بحث انقلاب خیلی‌ها وحشت می‌کنند تاکید کرد: من با تجربه می‌گویم به آن میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست اما شرطش آن است که نترسید و نترسانید. وی در بخشی از سخنان خود با ‌اشاره به تحولات منطقه افزود: انتخابات لبنان یک رفراندوم بود و در شرایطی برگزار شد که همه حزب‌الله را متهم به دخالت در امور کشور می‌کردند اما امروز با برگزاری انتخابات حزب‌الله از یک حزب مقاومت به یک دولت مقاومت تبدیل شده است.
به گزارش تسنیم، سردار سلیمانی با ‌اشاره به اینکه در عراق نیز نتیجه انتخابات این شد که نزدیک‌ترین دولت به حکومت اسلامی ایران تشکیل شده است گفت: مردم باید حس عزت از ذلت دشمنان خود بکنند و باید این پیروزی‌ها را مفسران بگویند چرا بعضی‌ها نادانسته سخنانی می‌گویند که حقیقت ندارد.
فرمانده نیروی قدس سپاه با ‌اشاره به اینکه مطمئن باشید پیروزی از آن ملت اسلامی و اسلام ناب است خاطر نشان کرد: امروز همه آزادگان دنیا به جمهوری اسلامی ایران چشم امید دوختند.
وی با آرزوی طول عمر برای رهبر معظم انقلاب گفت: از خدا می‌خواهم که از عمر من بکاهد و به عمر ایشان بیفزاید.