kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۵۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱

مخالفت عارف با حضور برخی اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان(خبر ویژه)

ارگان حزب کارگزاران می‌گوید محمدرضا عارف، عذر برخی اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را که مورد نظر خاتمی بوده‌اند، خواسته است.

روزنامه سازندگی نوشت: مدتی است شورای عالی اصلاح‌طلبان که وظیفه آن سیاستگذاری  در امر انتخابات از یک‌سو و تعیین راهبردهای جریان اصلاحات از دیگر سو است، برگزار نمی‌شود. ریاست این شورا بر عهده محمدرضا عارف است.
ظاهرا بحث بر سر چگونگی اعضای جدید باعث اختلاف شده و آقای عارف فعلا ترجیح می‌دهد تا برطرف شدن مشکلات و اختلافات، شورا را با اعضای سابق برگزار نکند.
اکنون مدتی است که این شورا برگزار نمی‌شود. محمدرضا عارف، به سمت رئیس‌ این شورا، قصد دارد در ترکیب اشخاص حقیقی، تغییراتی به وجود بیاورد. به همین دلیل نیز شنیده‌ها حاکی از آن است که او عذر برخی را خواسته و برخی را جایگزین آنها کرده است. همین امر دستمایه اختلاف جدید در شورای عالی اصلاح‌طلبان شده است.
بر سر این اختلاف، البته چندین جلسه نیز برگزار شده است، حتی سیدمحمد خاتمی با برخی از سیاسیون درباره آن صحبت کرده و قرار بر این شده است عده‌ای به دیدن عارف بروند و مشکل را برطرف کنند. اما عارف نه تنها حاضر به تشکیل جلسه در این باره نشده، بلکه حاضر نشده شورای عالی را به روال سابق و با افراد قبلی تشکیل دهد.
از این گذشته، عملکرد فراکسیون امید در مجلس و کم‌کاری عارف به عنوان رئیس فراکسیون نه تنها آرای عارف، بلکه آرای دیگر اصلاح‌طلبان را تهدید می‌کند. نه فراکسیون امید و نه عارف هیچ‌یک نتوانستند در حد و اندازه نام اصلاح‌طلبان ظاهر شوند. به همین دلیل در محافل سیاسی و برخی از مجالس عمومی، سخن از تغییر برخی نمایندگان فعلی مجلس و نام‌های جدید به میان آمده است.
شورای عالی اصلاح‌طلبان باید برای انتخابات مجلس آینده، برنامه جدیدی ارائه کند اما به نظر می‌رسد که آقای عارف ادامه برنامه قبلی را با اعضای فعلی به صلاح نمی‌داند.
در حال حاضر شورای عالی نزدیک به 45 عضو دارد که 15 نفر آن اعضای حقیقی هستند و مابقی، نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی. اما ظاهرا 15 عضو حقیقی باب طبع آقای عارف نیستند.