kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۵۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸

حوادث کوتاه از کشور


      
      سقوط به درون تونل
تبریز– خبرنگار کیهان‌: سرپرست روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از سقوط کارگر جوان به عمق 17متری تونل انرژی تبریز خبر داد.
حجت‌الاسلام یعقوب موسوی گفت: این کارگر جوان زمانی که در بالای تونل مشغول کار بود به عمق 17متری سقوط و دچار مصدومیت شد که با تلاش آتش نشانان به بیرون منتقل و در اختیار عوامل اورژانس ۱۱۵ استان قرار گرفت.
کشف مواد افیونی
همدان– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی استان همدان از کشف انواع مواد مخدر در این استان خبر داد.
سرتیپ کامرانی‌صالح گفت‌: با پیگیری‌های پلیس محموله مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین در همدان شناسایی شد که با بررسی‌های صورت گرفته این محموله به وسیله سه دستگاه خودرو و شش سرنشین از استان‌های شرقی به سمت همدان در حال انتقال بود که در یکی از محورهای مواصلاتی استان‌، ‌متوقف و مقدار 120 کیلوگرم مواد مخدر از آن کشف شد.
وی افزود: این محموله مواد مخدر از نوع هروئین و تریاک بوده که برای توزیع به استان همدان بارگیری شده بود که با هوشیاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قاچاقچیان به دام افتادند.
خوزستان 9 بار لرزید
اهواز‌– فارس‌: خوزستان، دیروز 9 بار لرزید که بزرگ‌ترین آنها در میانرود ثبت شده است.
از بامداد روز یکشنبه زلزله 9 بار در شهرهای گوریه، الوان، شوشتر، میانرود، شوش و دزفول استان خوزستان رخ داده است.
بزرگی زمین ‌لرزه‌‌ها از 2/5 تا 4/2 ریشتر بوده که بزرگ‌ترین آنها در ساعت 9 و 15 دقیقه صبح در میانرود ثبت شده است.
جزئیاتی از خسارات احتمالی در این مناطق گزارش نشده است.
کشف کولر گازی
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف انبار بزرگ کولر قاچاق به ارزش یک هزار میلیارد ریال در شهرستان اهواز خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده گفت‌: ماموران اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی به محل اعزام و کلیه مدارک ارائه شده بررسی و مشاهده شد، تخلفاتی در سه حوزه انبارداری، پروانه الکترونیکی و برگ سبزها صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: در نهایت تعداد 36 هزار و 512 دستگاه کولر گازی اسپلیت (دو تیکه) و پنجره‌ای ساخت کشورهای چین و تایلند که از بنادر جنوبی بارگیری و در انبار دپو شده بود، کشف و ضبط شد.
تالاب در آتش
ساری‌– فارس‌: فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: بیش از 11 هکتار از اراضی میانکاله در آتش سوخت.
مسلم آهنگری اظهار کرد: روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته بیش از 11 هکتار از اراضی تالاب میانکاله در آتش سوخت.
وی بیان کرد: روز پنج‌شنبه آتش‌سوزی در منطقه استاد باقر میانکاله رخ داد که حدود 3/5 هکتار اراضی در آتش سوخت و مهار حریق نیز حدود چهار ساعت طول کشید.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران  ادامه دادهمچنین ساعت 12 روز جمعه حریق در میانکاله صحرا رخ داد که مهار آن حدود هفت ساعت طول کشید و در این حریق هشت هکتار از اراضی این تالاب در آتش سوخت.
کشف طلا
سنندج‌– ایسنا‌: فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف سه میلیارد ریال طلای قاچاق در شهرستان سروآباد خبر داد.
سرتیپ مسعود خرم‌نیا اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان سروآباد در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل عبور و مرور به یک دستگاه سمند سفید رنگ مشکوک و اقدام به متوقف کردن خودرو کردند.
وی افزود: در بازرسی از خودرو یک کیلو و 458 گرم انواع زیورآلات طلا کشف شد، خودرو به پارکینگ منتقل و متهمان با پرونده متشکله تحویل مراجع قضائی شدند.
مسمومیت با قرص
مشهد‌– خبرگزاری صدا و سیما‌: فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت‌: پنج دانش‌آموز مشهدی بر اثر استفاده از قرص‌های غیرمجاز مسموم شدند.
سرتیپ قادر کریمی افزود‌: یک دانش‌آموز 12ساله مقطع دبستان همراه خود چند قرص غیرمجاز به مدرسه برده بود که بر اثر مصرف این قرص‌ها، خودش و چهار همکلاسی‌اش مسموم  و روانه بیمارستان شدند.
وی تاکید کرد: تحقیقات ماموران پلیس برای شناسایی افرادی که این قرص‌ها را در اختیار دانش‌آموز دبستانی قرار داده‌اند ادامه دارد.
كشف تریاک
سرویس شهرستان‌ها‌: فرمانده انتظامي شهرستان سيرجان از كشف ترياك در عمليات مشترك پليس اين شهرستان با پليس استان خراسان رضوي خبر داد.
سرهنگ محمدرضا ايران‌نژاد‌، افزود: پلیس يك دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچيان راشناسایي و در عملياتي اين خودرو را متوقف و در بازرسي از آن 330 كيلوگرم ترياك كشف و دو قاچاقچي را نیز دستگير كردند.
نجات جوان
رشت‌– ایسنا‌: مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت‌: جوان 18 ساله چابکسری که اقدام به حلق آویز کردن نموده بود، نجات یافت.
پیمان اسدی افزود: این جوان 18 ساله‌ که اقدام به حلق آویزکرده بود بدون نبض، تنفس و علائم حیاتی و ترومای گردن تحویل تیم فوریت‌های پزشکی شدو با تلاش تیم امداد خوشبختانه با برگشت نبض تحویل اتاق احیا و در ادامه icu بیمارستان امام سجاد(ع) شد.
قاچاق چوب
زاهدان– خبرگزاری صدا و سیما‌: فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت‌: تریلر حامل 30 تن چوب قاچاق در منطقه جون آباد زاهدان توقیف شد
سرهنگ سرگلزایی افزود: چوب‌های این محموله قاچاق از کورین زاهدان تهیه شده و قرار بود به خارج از استان حمل شود.
وی اضافه کرد:  این عملیات با همکاری پاسگاه انتظامی  این منطقه انجام و یک متخلف نیز دستگیر شد.
آتش دربازار
بندرعباس‌– فارس‌: بخشی از بازار قدیم درگهان قشم دچار حریق شد‌، تلاش نیروهای آتش‌نشانی، برای کنترل حریق انجام شد.
نیروهای آتش‌نشانی از نقاط مختلف قشم از جمله رمکان و شهر قشم به منطقه درگهان اعزام شده و همه نیروها تلاش خود را در جهت اطفای حریق به کار بستند.
ازدحام کسبه و صاحبان کالا به منظور نجات بخشی از کالاهایشان از حریق، روند امدادرسانی را دچار مشکل کرد.