kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
رئیس سازمان زندان‌ها:

80 درصد زندانیان فقیر هستند

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه 80 درصد افراد زندانی، فقیر و نیازمند کمک هستند، گفت: این آمار نشان می‌دهد که خانواده زندانیان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اصغر جهانگیر دیروز در بزرگداشت روز نسیم مهر، ویژه حمایت از خانواده مدد جویان زندانیان اظهار داشت: در محیط زندان به دلیل شرایط جدید، فاصله میان خانواده زندانی ایجاد شده و شرایطی که در بیرون داشته باعث شده زندانی نقش‌های خود را از جمله پدری، همسری و مدیریت را از دست بدهد.وی ابراز داشت: خانواده زندانیان که هیچ نقشی در وقوع جرم توسط زندانی ندارند، با گرفتار شدن سرپرست خانواده، گرفتاری مضاعفی پیدا می‌کنند و بعضا در معرض نگاه‌های سنگین اجتماعی قرار گرفته و فرزندان آنها تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند.
جهانگیر ادامه داد: زمینه‌های بدهکاری، افسردگی و بعضا بزهکاری خانواده زندانی نیز ممکن می‌شود، لذا باید این افراد را مشمول حمایت‌های مادی و معنوی خود قرار دهیم تا از بابت نبودن سرپرست خود ضربه نخورند.
وی افزود:  64 درصد میانگین کشوری جمعیت کیفری متاهل هستند اما این آمار در استان کرمان 70 درصد است، پس باید شرایط کمک برای آنها باید بیشتر فراهم شود.
جهانگیر اظهار داشت: آمار کیفری خانم‌های زندانی نیز در استان کرمان بالا و شش درصد را شامل می‌شوند که میانگین کشوری آن دو درصد است، اما آمدن زن به زندان، آسیب‌های بیشتری را برای خود و خانواده وی ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: 40 درصد زنان زندانی ما هیچ ملاقا‌ت‌ کننده‌ای ندارند و مشکلات بیشتری برای آنها ایجاد می‌شود.