kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸

توهین مجله فرانسوی به‌دانشجوی محجبه

دانشجوی مسلمانی که به سمت رئیس‌اتحادیه ملی دانشجویان دانشگاه سوربن فرانسه انتخاب شده، به دلیل حجابش از سوی مجله شارلی ابدو به میمون تشبیه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حتما نام «شارلی ابدو» را شنیده‌اید. مجله‌ای فرانسوی که به انتشار کاریکاتورهای موهن و توهین‎آمیز به مقدسات ادیان شهرت دارد. پیشینه راه‌اندازی این هفته‌نامه به دهه 1970 میلادی بازمی‌گردد. شارلی ابدو پس از بسته شدن نشریه طنز کُرون به دلیل توهین به ژنرال شارل دو گل، با همان تحریریه به نام شارلی ابدو که کنایه‌ای هم به نام ژنرال دو گل است، منتشر شد. فراز و نشیب‏هایی در ادامه کار این هفته‌نامه وجود داشت، اما سرانجام در سال 1992، تحریریه این مجله تقویت شد و شارلی نو آغاز به کار کرد.
 این مجله که کارکنان آن مخالفت سختی با مذهب دارند، تاکنون چند بار به مقدسات ادیان مختلف بویژه اسلام و مسیحیت توهین کرده است. از جمله سوابق سیاه این مجله می‎توان به انتشار تصاویر مستهجن از حضرت مسیح(ع)، حضرت مریم(س) و پیامبر اسلام(ص) و همچنین طرح‌های موهن نسبت به مسلمانان ‌اشاره کرد.
اما توهین اخیر این مجله به یک دانشجوی محجبه دانشگاه سوربن فرانسه که به عنوان رئیس ‌اتحادیه ملی دانشجویان این دانشگاه انتخاب شده است سر و صدا به پا کرده است. پس از آنکه «مریم بوجیتو» به این پست انتخاب شد، مجله شارلی ابدو در کاریکاتوری به خاطر حجاب، او را به یک میمون تشبیه کرد!