kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱

کوتاه از شهرستان‌ها


 
  بیکاری در لنجان
فولادشهر- خبرنگار کیهان: شورای اداری شهرستان لنجان با حضور نماینده مجلس لنجان و رؤسای سایر ادارات به میزبانی فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.
فرماندار لنجان با اشاره به مشکلات شهرستان لنجان گفت: با این همه مشکلات نمی‌توان کم مسئولیتی کرد، زیرا شهرستان لنجان رتبه اول بیکاری در استان اصفهان است.
صفر خانلو با اشاره به 30 پروژه بهره‌برداری نشده بالای 10 سال در این شهرستان بیان کرد: باید جهادی کار کنیم و برخوردهای سیاسی را کنار بگذاریم.
وی از مسئولان خواست، پروژه‌های نیمه تمام را در دستور کار قرار دهند و با وحدت و همدلی مشکلات مردم را حل کنند.
سهم جرائم رانندگی
زرین شهر- خبرنگار کیهان: شهردار لنجان با انتقاد از عدم پرداخت سهم شهرداری‌های شهرستان لنجان از محل درآمد جرایم رانندگی اظهار کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهدکه در سال گذشته هیچ سهمی از محل جریمه‌های رانندگی برای شهرداری‌های 9 گانه شهرستان لنجان محقق نشده است. میثم محمدی افزود: طبق اعلام رسمی پلیس راهنمایی و رانندگی در جلسه شورای ترافیک شهرستان لنجان در سال گذشته حدود 100 هزار برگ جریمه صادر شده که در حدود 50 میلیارد ریال درآمد حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی حاصل شده است.
وی با بیان اینکه طبق قانون درصدی از جرایمی که بابت تخلفات رانندگی از مردم دریافت می‌شود مربوط به ساماندهی امور شهری است، افزود: این گونه که به نظر می‌رسد این مسئله را هم باید به لیست مطالبات شهرداری‌ها اضافه کرد چرا که سبب شده بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها با مشکلات مالی مواجه شوند.
توزیع بسته رمضان
مشهد- خبرنگار کیهان: معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان 38 هزار بسته غذایی ويژه مناطق محروم، به استان‌های سراسر کشور ارسال شد.
مصطفی خاکسار قهرودی با اشاره به کیفیت تهیه و ارسال بسته‌های غذایی در ماه مبارک رمضان گفت: از آغاز ماه رمضان تهیه و ارسال 38 هزار بسته ارزاق به ارزش هر بسته 150 هزار تومان ویژه دهستان‌های مناطق محروم و حواشی شهرهای کل کشور شروع شده و انتظار می‌رود این میزان در مجموع به بیش از 50 هزار بسته افزایش یابد.
وی خاطرنشان ساخت: این طرح سال گذشته در 13 استان کشور به اجرا درآمد که امسال به 31 استان مشمول این طرح شده‌اند.
ساخت 50 هزار خودرو
بابل- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت ایران خودرو مازندران گفت: با تولید روزانه 200 خودرو در کارخانه ایران خودرو مازندران پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 50 هزار دستگاه محصولات ایران خودرو از این سایت وارد بازار شود.
سید امید حسینی یادآور شد: شرکت ایران خودرو مازندران به عنوان کارآفرین برتر در سال گذشته انتخاب شده است.
جذب نیروی معلم
ساری- خبرنگار کیهان: مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: 181 نیروی جدید شامل 123 آموزگار ابتدایی و 13 آموزگار مدارس استثنایی و 45 نفر در رشته‌های فنی جذب آموزش و پرورش مازندران می‌شوند.
عسکری نیکزاد گفت: 181 نفر از طریق آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی به منظور تأمین بخشی از نیازهای استان پذیرفته می‌شود.