kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۵۱۰
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱

770 زندانی مالی استان اردبیل در انتظار آزادی



  اردبیل- خبرنگار کیهان:
در حال حاضر 770 نفر در زندان‌های استان اردبیل به دلیل محکومیت‌های مالی در زندان به سر می‌برند که این تعداد از میانگین کشوری بیشتر است.
محکومین مالی در استان اردبیل که به دلایل مختلف از جمله بیکاری در سطح بالایی قرار دارد به کمک‌های مالی خیرین چشم دوخته‌اند تا امکان آزادی آنها فراهم شود.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: از تعداد 770 نفر محکومین مالی 245 نفر به علت مهریه و 78 نفر به دلیل نپرداختن نفقه و 436 نفر هم به علت سایر محکومیت‌های مالی زندانی هستند.
حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی گفت: نهایت تلاش دستگاه قضایی برای سازش و مصالحه در پرونده محکومان مالی است و برای رسیدن به این هدف از طرف ستاد دیه، واحدهای مصالحه شورای حل اختلاف و اجرای احکام اقدامات لازم انجام می‌پذیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز گفت: 19 درصد از زندانیان استان را محکومیت مالی تشکیل می‌دهند که این مقدار از میانگین کشوری که حدود 7 درصد می‌باشد بیشتر است.
یوسف خدادادی افزود: سال گذشته 149 نفر از محکومان مالی از زندان اردبیل، 94 نفر از زندان مشگین شهر، 27 نفر از زندان خلخال و 33 نفر از زندان گرمی آزاد شده‌اند.