kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور خبر داد

ساخت بزرگ‌ترین آزادراه کشور به طول 700 کیلومتر




معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: بزرگ‌ترین آزادراه کشور از نطنز تا بندرعباس به طول 700 کیلومتر احداث می‌شود که قطعه اول آن از سیرجان تا بندرعباس به طول 60 کیلومتر در حال اجرا است.
سیدحسین میرشفیع اظهار داشت: قطعه اول آن از سیرجان تا بندرعباس به طول 60 کیلومتر در حال اجرا است و برای مرحله اول آن بخش خصوصی 200 میلیارد تومان اعتبار گذاشته است.
وی گفت: برای احداث هر کیلومتر این آزادراه 8 میلیارد تومان نیاز است و بخشی از اعتبارات دولتی هم برای این طرح اختصاص داده می‌شود و امیدواریم که طی دو سال آینده بتوانیم از این آزادراه استراتژیک بهره‌برداری کنیم.
نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از بخش خصوصی جهاد نصر کرمان که اولین بخش این آزادراه را به طول 60 کیلومتر از سیرجان آغاز کرده است از سرمایه‌گذاران خواست که در این ابرپروژه که طرح بزرگ آزادراهی به طول 700 کیلومتر است با وزارت راه همکاری کنند. شهباز حسن‌پور این محور را از پرحادثه‌ترین محورهای کشور عنوان کرد و گفت: برای کاهش این حوادث تا یک ماه آینده دوربین‌های نظارتی در حوزه سیرجان به بندرعباس فعال خواهند شد و طرح آزادراهی این محور نیز با حمایت و پیگیری وزارت راه سرعت می‌گیرد.