kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۵۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه دفع بهداشتی فاضلاب در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد



  یاسوج- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی پروژه‌های جمع‌آوری   و دفع بهداشتی فاضلاب روستاهای تنگاری در شهرستان بویراحمد و تولیان در کهگیلویه با سرمایه‌گذاری بانک توسعه اسلامی آغاز شد.
فیض‌الله پاسره با بیان اینکه پیمان این پروژه‌ها به صورت ملی و مستقیم منعقد شده تصریح کرد: هم‌اکنون فاضلاب حتی برای روستاها ضروری دانسته شده چرا که می‌توان هم به سلامت محیط‌زیست و آب آشامیدنی مردم کمک کرد و هم از سوی دیگر با فرآیندهای تصفیه فاضلاب‌ها را به چرخه‌ صنعت و کشاورزی وارد کرد.
وی گفت: پروژه  تصفیه فاضلاب شوتاور در کهگیلویه می‌تواند مدل خوبی برای ادامه فعالیت درخصوص جمع‌آوری و دفع بهداشتی  فاضلاب‌ها باشد چون این پروژه‌ها در روستاهای پرجمعیت فاضلاب عاملی برای آلوده شدن آب روستا شده بود وی گفت: هم‌اکنون با اینکه پروژه  تصفیه به مرحله صددرصد  نرسیده اما آب خروجی از تصفیه‌خانه با کیفیت‌تر از آب کشاورزی این روستا شده است. مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باید بپذیریم در دوران خشکسالی به سر می‌بریم و از سوی دیگر با کاهش بارندگی و افت شدید آبهای زیرزمینی روبرو هستیم و از طرفی تبخیر زیاد را پیش روی منابع آبی داریم و زنگ خطر در منابع آب علاوه بر لزوم بازسازی خطوط آب، صرفه‌جویی در آب آشامیدنی، استفاده از منابع جدی آبی و بازچرخانی فاضلاب برای استفاده‌های کشاورزی و صنعت و دامپروری یک ضرورت جدی است که باید با صرف منابع لازم دنبال شود.  فرماندارکهگیلویه هم در این بازدید اظهار داشت: باید به دنبال مطالعه پروژه‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب بهداشتی به روش‌های دیگر بود و با توجه به بودجه سعی می‌کنیم در این مورد منابعی را اختصاص دهیم. علی پوزش گفت: پیمانکار پروژه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب تولیان تجهیز کارگاه کرده است و به زودی عملیات فیزیکی  این پروژه را شروع می‌کند. این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: آب و فاضلاب روستایی باید عملیات اجرایی جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب تولیان را زودتر شروع کند و چنانچه در میانه کار معارض اجتماعی وجود داشت مرتفع خواهیم کرد.