kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

نخستین همایش روز شهرکرد برگزار شد



  شهرکرد - خبرنگار کیهان:
نخستین همایش روز شهرکرد (دهکرد) مرکز استان چهارمحال و بختیاری و افتتاحیه مرکز شهرکرد‌شناسی با حضور جمعی از مسئولان استان چهارمحال وبختیاری، بزرگان شهر، نخبگان، پژوهشگران و اقشار مختلف مردم شهرکرد در مجتمع فرهنگی لاله این شهر برگزار شد.
ابتدا شهردار شهرکرد طی سخنانی با گرامیداشت روز شهرکرد اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی استان در سال 1359 روز 31 اردیبهشت ماه را عنوان روز شهرکرد نام‌گذاری کرد.
نورالله غلامیان دهکردی افزود: نام‌گذاری این روز به نام روز شهرکرد به دلائل هجرت امامزادگان حکیمه و حلیمه خاتون و همچنین نامگذاری این روز به نام روز تنوع فرهنگی توسط سازمان یونسکو بوده است.
شهردار شهرکرد بیان کرد: هرکس در شهرکرد زندگی می‌کند فارغ از قومیت و گویش آن، شهروند شهرکرد است.
غلامیان دهکردی ایجاد همبستگی و ارتقای شهری را از اهداف نام‌گذاری این روز دانست و خاطرنشان کرد: شهرکرد باید به عنوان مرکز استان به خوبی معرفی شود و این نیاز به همدلی و همکاری دارد تا کمبودهایی که شهرکرد در مقایسه با دیگر شهرها دارد شناسایی و برای رفع آنها تلاش شود.
وی با اشاره به افتتاح مرکز دائمی شهرکردشناسی در این روز، تصریح کرد: این مرکز همه موضوعات، مشاهیر و مفاخر استان را رصد می‌کند. شهردار شهرکرد برپایی نمایشگاه‌ها و همایش‌های مختلف در زمینه شهرکردشناسی، معرفی آئین‌ها، هنجارها، سنت‌ها، گویش، موسیقی، مشاغل سنتی و تلاش برای حفظ، توسعه و آموزش آنها به نسل جوان را از دیگر اهداف این مرکز برشمرد و یادآور شد: معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و مستند کردن آنچه در ارتباط با تاریخ شهرکرد از گذشته وحال، تهیه بانک اطلاعاتی در تمام زمینه‌های شهری شهرکرد و معرفی ظرفیت‌های درآمدزایی و کسب و کار و رونق اقتصادی از دیگر اهداف این مرکز است.
در این مراسم از تمبر روز شهرکرد رونمایی شد.