تیتراژفروشی توسط برخی تهیهکنندگان تلویزیون(اخبار ادبی و هنری)
یک ترانهسرا از ماجرای رابطه بین تهیهکنندگان برخی آثار تلویزیونی و خوانندگان خبر میدهد که باعث میشود تیتراژ سریالها و مجموعهها بهویژه آثار مناسبتی خرید و فروش شود.
علیرضا بدیع به مهر گفت: طی سالهای اخیر بهدلیل روابط برخی از تهیهکنندههای سریالها و مجموعههای تلویزیونی با جامعه موسیقی شاهد فروش تیتراژها هستیم یعنی تهیهکننده برای تامین بخشی از هزینههای خود اقدام به فروش تیتراژ میکند که خریدار نیز در اغلب موارد برخی خوانندهها هستند. خوانندهای که دست به چنین اقدامی میزند وقتی میبیند با خریداری یک تیتراژ به اندازه پخش چندین تک آهنگ در فضای مجازی مشهور میشود از موضوع استقبال میکند.
وی درباره کاهش کیفیت ترانهها، ملودیها و انتخاب خوانندگان تیتراژهای تلویزیونی بیان کرد: چندین سال پیش این موضوع مطرح شد که سازمان صدا و سیما با موسیقی پاپ مخالف است ولی حالا میبینیم که عرصه بیشتر در اختیار اینگونه آثار است. متاسفانه افراط و تفریط کار را به جایی رسانده که شاهد شرایط نابسامان و مدیریت نشدهای در جریان تیتراژها هستیم.
بدیع در پایان تاکید کرد: من معتقدم برای بهبود و استانداردسازی تیتراژ سریالها و مجموعههای تلویزیونی باید مرجعی وجود داشته باشد که بتواند معرف و انتخابگر موسیقی خوب در رسانه ملی بهحساب آید. البته ما مجموعهای چون مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما را داریم اما بهنظر میآید تهیهکنندگان آنچنان به این مرکز و آثار تولید شده آن توجهی نمیکنند.
کیهان به زودی درباره تیتراژ فروشی اخباری منتشر میکند.