تفاهمنامه ساخت قطار حومهای در اراک به امضا رسید
تفاهم نامه احداث قطار حومهای اراک در شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر با حضور وزیر راه و شهرسازی منعقد شد.
این تفاهمنامه بین شرکت عمران شهرهای جدید کشور، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و استانداری مرکزی به امضا رسید.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور در آیین امضای این تفاهمنامه گفت: تفاهم نامه ایجاد و ساخت قطار حومهای اراک به شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر به عنوان سومین تفاهم نامهای است که در مجموعه شهرهای جدید کشور، بین راهآهن و استانداریها امضا میشود.
حبیب الله طاهرخانی افزود: مزیتهای این طرح 2 جانبه است و اجرای آن هم برای شهر جدید امیرکبیر جذابیت ایجاد میکند و هم نظام حملونقل ایمنی را بین شهرهای جدید و مادر ایجاد خواهد کرد.
وی بیان کرد: توسعه حملونقل ریلی در مناطق حومه نقش موثری در کاهش آلودگی هوا دارد و ضمن تثبیت امنیت در ترددها، زمینهساز کاهش آلودگی هوا است.
طاهرخانی اظهار کرد: اجرای این طرح نقش موثری در کاهش سوانح رانندگی و کشته شدگان ناشی از این حوادث دارد.
نورالله بیرانوند ، معاون برنامهریزی و اقتصادی راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه این نشست گفت: دولت نگاه ویژهای به توسعه قطارهای حومهای دارد و استان مرکزی نخستین استانهایی است که سیاست وزارت راه و شهرسازی درخصوص توسعه قطارهای حومهای را دنبال میکند.
استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: موافقت اصولی ساخت آزاد راه 100 کیلومتری ساوه - اراک در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی اخذ شد.
سید علی آقازاده افزود: این طرح توسط بخش خصوصی انجام میشود و انتظار است به زودی توسط سرمایهگذاران داخلی یا خارجی در استان کلید بخورد.
وی بیان کرد: اعتبار این طرح حدود 10 هزار میلیارد ریال است و با بهرهبرداری از آن توسعه راههای استان مرکزی با قوت بیشتری دنبال میشود.