آغاز نوسازی تاکسیهای ون فرسوده با تسهیلات 60 میلیون تومانی
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از نوسازی تاکسیهای ون برای اولین بار پس از 10 سال با تسهیلات 60 میلیون تومانی و یارانه 20 میلیون تومانی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا قنادان گفت: تاکسیهای ون موجود از یک سو به دلیل فضای داخلی نامناسب باعث نارضایتی شهروندان شده و از سوی دیگر به دلیل فرسودگی بیش از حد برای تاکسیرانان نیز مشکلات زیادی ایجاد کرده است و با توجه به نبود گزینه با کیفیت مناسب و قیمت اقتصادی برای جایگزینی این ونهای فرسوده، مذاکره با خودروسازهای مختلف به سرانجام نرسیده و در حدود 10 سال متوقف مانده بود.
قنادان ادامه داد: اخیرا با رایزنیهای صورت گرفته با ستاد حملونقل و سوخت کشور، تلاشهای انجام شده منجر به عقد قرارداد همکاری با شرکت پارس خودرو از گروه خودروسازی سایپا مبنی بر نوسازی ونهای فرسوده مدل 2007 با جایگزینی ون هایس برلیانس با یارانه ویژه تاکسیرانی شده است.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت صندلی در این ونها، گفت: با جای گیری تعداد بیشتر مسافر، تعداد خودروی کمتری در سطح شهر تردد میکند و با این شرایط کمک قابل توجهی به مباحث زیست محیطی و آلودگی هوای شهر تهران خواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: دارندگان ون تاکسی مدل 2007، برای نوسازی ون خود با ون مدرن هایس برلیانس، علاوهبر ارزش اسقاط ونها که 12 میلیون تومان است 20 میلیون تومان هم یارانه ویژه تاکسیرانی از محل اعتبارات شهرداری تهران در این حوزه دریافت خواهند کرد.
به گفته قنادان، دارندگان تاکسی ون با آورده 12 میلیون تومان میتوانند در مرحله نخست طرح که با تعداد محدود آغاز شده است، ثبتنام خود را در سامانه نوسازی شرکتهای خصوصی تاکسیرانی تحت پوشش سازمان انجام دهند.وی با بیان اینکه وام 60 میلیون تومانی سایپا در قالب لیزینگ بدون نیاز به ضامن و با اقساط 60 ماهه در اختیار متقاضیان قرار میگیرد، گفت: خوشبختانه با این اقدام گروه خودرو سازی سایپا مشکل معرفی ضامن به بانکها برای دریافت وام به طور کلی از میان برداشته شده است.
قنادان تاکید کرد: با توجه به محدود بودن تعداد ونها در فاز اول این طرح، اولویت ثبتنام با تاکسیرانانی است که در خطوط فعالیت مستمر دارند و در شرایط آب و هوایی خاص خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کردهاند.
قنادان ادامه داد: اخیرا با رایزنیهای صورت گرفته با ستاد حملونقل و سوخت کشور، تلاشهای انجام شده منجر به عقد قرارداد همکاری با شرکت پارس خودرو از گروه خودروسازی سایپا مبنی بر نوسازی ونهای فرسوده مدل 2007 با جایگزینی ون هایس برلیانس با یارانه ویژه تاکسیرانی شده است.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت صندلی در این ونها، گفت: با جای گیری تعداد بیشتر مسافر، تعداد خودروی کمتری در سطح شهر تردد میکند و با این شرایط کمک قابل توجهی به مباحث زیست محیطی و آلودگی هوای شهر تهران خواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: دارندگان ون تاکسی مدل 2007، برای نوسازی ون خود با ون مدرن هایس برلیانس، علاوهبر ارزش اسقاط ونها که 12 میلیون تومان است 20 میلیون تومان هم یارانه ویژه تاکسیرانی از محل اعتبارات شهرداری تهران در این حوزه دریافت خواهند کرد.
به گفته قنادان، دارندگان تاکسی ون با آورده 12 میلیون تومان میتوانند در مرحله نخست طرح که با تعداد محدود آغاز شده است، ثبتنام خود را در سامانه نوسازی شرکتهای خصوصی تاکسیرانی تحت پوشش سازمان انجام دهند.وی با بیان اینکه وام 60 میلیون تومانی سایپا در قالب لیزینگ بدون نیاز به ضامن و با اقساط 60 ماهه در اختیار متقاضیان قرار میگیرد، گفت: خوشبختانه با این اقدام گروه خودرو سازی سایپا مشکل معرفی ضامن به بانکها برای دریافت وام به طور کلی از میان برداشته شده است.
قنادان تاکید کرد: با توجه به محدود بودن تعداد ونها در فاز اول این طرح، اولویت ثبتنام با تاکسیرانانی است که در خطوط فعالیت مستمر دارند و در شرایط آب و هوایی خاص خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کردهاند.