جهانگیری در جلسه غیرعلنی مجلس:
دستور رهبر انقلاب به دستگاهها درباره تنظیم بازار ارز
معاون اول رئیسجمهور در جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی از دستور رهبر انقلاب به دستگاهها درباره تنظیم بازار ارز
خبر داد.
اکبر رنجبرزاده عضو هیئترئیسه مجلس با اشاره به جزئیات جلسه غیرعلنی روزگذشته درباره مسائل ارزی کشور، گفت: در این جلسه که با حضور جهانگیری، کرباسیان و نیز ولیالله سیف برگزارشد، آقای جهانگیری تاکید کرد که «عواملی در داخل و خارج کشور مصمم هستند که در بازار ارز اختلال ایجاد کنند که تلاش میکنیم با برنامهریزیهای دقیق با آنها مقابله کنیم».
وی گفت : جهانگیری تصریح کرد که برای تأمین ارز کالاهای اساسی هیچگونه مشکلی وجود ندارد و تأمین میشود؛ انتظار برخی این بود که بعد از لغو برجام از سوی ترامپ، مردم بهسمت خرید کالاها هجوم بیاورند، اما مردم روال عادی زندگی خودشان را طی میکنند؛ تقریباً انتظار ترامپ و دیگران در داخل محقق نشد و برای تأمین ارز مشکلی نداریم و از طُرق مختلف تأمین خواهد شد».
رنجبرزاده اضافه کرد: آقای جهانگیری در این جلسه گفت که «بعضیها میخواستند ارز را خریداری کرده و در منزل نگهداری کنند، اما با ایجاد سامانههایی که برای کنترل ارز برنامهریزی کردیم، مانع این کار شدیم. اولویت اول، تأمین نیازهای داخلی است و اولویت بعدی، مسائلی نظیر تأمین نیازهای مسافرین، ارز دانشجویان و دیگر موارد است».
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به برنامههای دولت برای مقابله با جنگ ارزی اشاره و تأکید کرد: معاون اول رئیسجمهور ادامه داد که «دولت برنامههایی برای کنترل بازار ارز پیشِرو دارد که اجرای آنها نیازمند هماهنگیهایی بین همه قواست که دستور مقام معظم رهبری را در این زمینه گرفتهایم. پیشنهاداتی خدمت ایشان ارائه شده و ایشان هم به دستگاههای مربوطه ابلاغ کردهاند تا همکاریهای لازم را با دولت در جهت تنظیم بازار ارز، ثبات این بازار و تأمین ارز مورد نیاز کشور در موضوع صادرات و واردات و دیگر مسائل با دولت داشته باشند».