انجمن منتقدان، جشنواره جهانی فجر را به ایجاد رانت و انحصارگرایی متهم کرد(اخبار ادبی و هنری)
انجمن منتقدان در بیانیهای، جشنواره جهانی فیلم فجر را به اتلاف هزینههای سنگین و زائد و ایجاد انحصارگرایی و رانت متهم
کرد!
پس از کانون تهیهکنندگان و کانون کارگردانان، انجمن منتقدان نیز با صدور بیانیهای خواستار ادغام جشنواره جهانی فیلم فجر با جشنواره ملی فیلم فجر شد.
در بخشی از بیانیه انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی آمده است:«برگزاری مستقل جشنواره جهانی فیلم فجر به شیوه معمول چند دوره اخیر به جز اتلاف هزینههای سنگین و زائد و ایجاد انحصارگرایی و رانت برای مجموعهای خاص که در تعارض با حمیت صنفی و حضور حداکثری اهالی و صاحبنظران سینما در این گونه رویدادهای فرهنگی هنری است، نتیجه ثمربخشی نداشته و نخواهد داشت». این انجمن چهار دوره برگزاری مستقل جشنواره جهانی فجر را فاقد جامعیت و استراتژی مناسب در اهداف ارزیابی کرده و در بیانیه خود نوشته است: «ادامه برگزاری این جشنواره در شکل نامنعطف، انحصاری، پرهزینه و بدون بازده فرهنگی فعلی نه تنها به مصلحت نیست، بلکه باعث خسارت و آسیب رساندن به اعتبار سینمای ایران در عرصه بینالمللی است. بر این اساس، شایسته است که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست ارجمند سازمان سینمایی با تدبیر و دوراندیشی عاجل، ترتیبی اتخاذ کند تا بخش بینالملل و ملی جشنواره فیلم فجر به روال سابق به طور همزمان برگزار شوند.»