جشنواره جهانی فیلم فجر بیخاصیت و انحصارطلبانه است!(اخبار ادبی و هنری)
کانون کارگردانان سینما، با انتشار بیانیهای ضمن انتقاد از نحوه برگزاری بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر تحت عنوان «جشنواره جهانی»، کلیت آن را برای سینمای ایران، بینتیجه دانسته و در انحصار گروه و باند خاصی از این سینما معرفی کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:
«... به نظر میرسد جشنواره جهانی فعلی در راستای تفکری است که قصد دارد بازار جهانی تنها با بخشی خاص و محدود از سینمای ایران مرتبط باشد و به هر دلیل مثبت و یا منفی، این بازار وسیع با کلیت سینمای ایران روبهرو نشود...»
بیانیه فوق ضمن آنکه برگزاری این جشنواره در سبک و سیاق فعلی را بیشتر یک دورهمی برای عوامل داخلی این سینما به حساب آورده، بهجای آنکه محل ارتباط با سینماگران دیگر کشورها باشد، ادامه روند کنونی را موجب انزوای این سینما در عرصه جهانی دانسته است.
نکته قابل تامل این است که برخی از اعضای همین کانون کارگردانان از بانیان و مدیران بخش به اصطلاح بینالملل جشنواره فیلم فجر بوده و هستند و آنچه از بیانیه فوق مستفاد میگردد، آن است که به هرحال گروهی از همان افراد، پای دسته دیگر از همکاران خود را از سر سفره جشنواره فیلم فجر بریدهاند و حالا شاکی هستند که چرا از این خوان بیصاحب، بیشتر متمتع نشدهاند!
کانون کارگردانان درحالی خواستار ادغام دو بخش داخلی و بینالملل جشنواره فیلم فجر شده که طی سالهای گذشته، برخی اعضای آنچه در قالب صنف و چه غیر از آن، در بخشهای مختلف جشنواره یاد شده اعم از هیئتهای انتخاب و داوری و همچنین سازمان برگزاری حضور داشته و نقش مهمی در انحراف این جشنواره از اهداف و مقاصد اولیه خود که در جهت فجر انقلاب اسلامی و گفتمان این انقلاب و نظام منبعث از آن نامگذاری و تبیین شده بود، برعهده داشتند!
«... به نظر میرسد جشنواره جهانی فعلی در راستای تفکری است که قصد دارد بازار جهانی تنها با بخشی خاص و محدود از سینمای ایران مرتبط باشد و به هر دلیل مثبت و یا منفی، این بازار وسیع با کلیت سینمای ایران روبهرو نشود...»
بیانیه فوق ضمن آنکه برگزاری این جشنواره در سبک و سیاق فعلی را بیشتر یک دورهمی برای عوامل داخلی این سینما به حساب آورده، بهجای آنکه محل ارتباط با سینماگران دیگر کشورها باشد، ادامه روند کنونی را موجب انزوای این سینما در عرصه جهانی دانسته است.
نکته قابل تامل این است که برخی از اعضای همین کانون کارگردانان از بانیان و مدیران بخش به اصطلاح بینالملل جشنواره فیلم فجر بوده و هستند و آنچه از بیانیه فوق مستفاد میگردد، آن است که به هرحال گروهی از همان افراد، پای دسته دیگر از همکاران خود را از سر سفره جشنواره فیلم فجر بریدهاند و حالا شاکی هستند که چرا از این خوان بیصاحب، بیشتر متمتع نشدهاند!
کانون کارگردانان درحالی خواستار ادغام دو بخش داخلی و بینالملل جشنواره فیلم فجر شده که طی سالهای گذشته، برخی اعضای آنچه در قالب صنف و چه غیر از آن، در بخشهای مختلف جشنواره یاد شده اعم از هیئتهای انتخاب و داوری و همچنین سازمان برگزاری حضور داشته و نقش مهمی در انحراف این جشنواره از اهداف و مقاصد اولیه خود که در جهت فجر انقلاب اسلامی و گفتمان این انقلاب و نظام منبعث از آن نامگذاری و تبیین شده بود، برعهده داشتند!