kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
رهبر انقلاب با تأیید سخنان آقای قرائتی:

اهمیت درس و تدبر در قرآن جزءِ حرف‌های لازم و ضروری جامعه است

چندی پیش حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی از رهبر انقلاب اسلامی درخواست می‌کند که در یکی از جلسات درس خارج فقه ایشان حضور یابد تا درباره‌ ضرورت توجه به تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه و مهجوریت قرآن در جامعه و کشورمان برای طلاب حاضر در درس معظم‌له سخنرانی کند. این پیشنهاد مورد استقبال رهبر انقلاب قرار می‌گیرد و موجب می‌شود که حجت‌الاسلام قرائتی در ابتدای جلسه درس خارج فقه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در روز سه‌شنبه 28 فروردین 1397 به سخنرانی بپردازد.
پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب در آستانه‌ ورود به ماه مبارک رمضان - ماه بهار قرآن- گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در ابتدای این جلسه و همچنین سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی را منتشر می‌کند.
بیانات رهبر انقلاب پس از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدﷲ رب العالمین و الصلاهًْ و السلام علی سیدنا محمد و آله الطاهرین سیما بقیهًْ‌الله فی الارضین و لعنهًْ‌الله علی اعدائهم اجمعین
بیانات جناب آقای قرائتی کاملاً متین و بجا و پُرمغز و برای همه‌ ما لازم بود. آنچه ایشان در اهمیت درس قرآن و تدبر در قرآن بیان کردند، جزو حرف‌های لازم و ضروریِ امروزِ جامعه‌ ما است. این البته یک درد قدیمی است؛ زمان طلبگی ماها -سال‌ها پیش- همین را کم‌وبیش انسان احساس می‌کرد؛ البته آن‌وقت یک آدم باهمتی مثل آقای قرائتی نداشتیم. ... خب، بحمدالله امروز تا حدودی درس‌های قرآن وجود دارد؛ ایشان هم انصافاً با جدیت دنبال این قضیه هستند؛ مثل مسئله نماز یا مثل مسئله‌ زکات که ایشان دنبال کردند و موفق شدند؛ ان‌شاءالله در قضیه‌ تفسیر قرآن هم با تلاشی که ایشان دارند، با جد و جهدی که دارند، با ابتکاری که در ایشان هست و با موهبت‌هایی که خدای متعال به آقای قرائتی داده -که بعضی از اینها جزو مواهب خاص است- موفق باشند. امروز استفاده کردیم و خیلی ممنونیم؛ دوستان تلاش کنید که روی این مسئله فکر کنید و ان‌شاءالله تصمیم بگیرید و عمل بکنید.
اظهارات حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در روزهای آینده به صورت کامل در صفحه معارف کیهان منتشر خواهد شد.