kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷

کشف یک هزار و 934 کیلو انواع مواد مخدردر 3 استان کشور

یک هزار و 934 کیلو انواع مواد مخدر در استان‌های تهران، یزد و کرمان از سوی مأموران نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.


سرویس شهرستانها:

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئيس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد از کشف 355 کیلوگرم هروئین توسط مأموران پلیس خبر داد.
سرهنگ «محمدحسین ستوده‌نیا» افزود: مأموران پلیس استان یزد از خبری در خصوص حرکت یک محموله مواد مخدر توسط سوداگران مرگ مطلع شده و در قالب تیم‌های عملیاتی از پیش تعیین شده، کنترل محورهای مواصلاتی استان را تحت نظر قرار دادند تااینکه قاچاقچیان با یک دستگاه خودرو مشاهده شدند.
وی بیان داشت: مأموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه، خودرو قاچاقچیان را متوقف و با دستگیری 4 متهم، مقدار 355 کیلوگرم هروئین را کشف کردند و متهمان به دادسرا معرفی شدند.
همچنین جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های کهنوج، رودبار جنوب و یگان تکاوری «زهکلوت» طی یک کار اطلاعاتی مشترک پس از شناسایی مسیر تردد قاچاقچیان طی عملیاتی با توقیف 2 دستگاه خودرو، 108 کیلوگرم تریاک کشف و 2 قاچاقچی را دستگیر کردند و در ادامه نیز یک محل دپوی مواد مخدر در یک باغ شناسایی و پس از محاصره و بازرسی این محل 51 کیلوگرم تریاک و از یک دستگاه خودرو نیز 146 کیلوگرم تریاک کشف شد.
سرهنگ ناصر فرشید اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیز از ورود یک خودرو حامل مواد مخدر به حوزه استان مطلع شدند و با ردزنی این خودرو، محل اسکان موقت قاچاقچیان را شناسایی و با دستگیری 2 نفر در مجموع 205 کیلوگرم حشیش کشف کردند.
وی ادامه داد: مأموران پلیس شهرستان بردسیر نیز یک خودرو پژو را در محور اصلی این شهر متوقف و در بازرسی از آن 130 کیلوگرم تریاک کشف کردند و در این رابطه یک قاچاقچی قبل از اینکه فرصت فرار پیدا کند، دستگیر شد.
سرهنگ فرشید تصریح کرد: مأموران پلیس شهرستان سیرجان نیز در محور سیرجان- شیراز با توقیف 2 دستگاه خودروی سواری 269 کیلوگرم حشیش کشف و 2 قاچاقچی را در انتقال مواد افیونی به مرکز کشور ناکام گذاشتند.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران هم گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهریار در پی اجرای طرح کنترل در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه خودرو سواری هیوندای مشکوک شده و طی یک علمیات تعقیب و گریز، آن را متوقف کردند و در بازرسی از خودور، 424 کیلوگرم مرفین کشف و یک متهم را در این رابطه دستگیر کردند.
سرتیپ «محسن خانچرلی» در ادامه به عملیات دیگری در شهرستان شهریار اشاره و بیان کرد: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی به صورت گسترده در این شهرستان در امر تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت می‌کنند به گونه‌ای که درصدد هستند مقادیر زیادی مواد را از شرق کشور تهیه و قصد توزیع آن در غرب استان تهران را دارند.
مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وارد مخفیگاه قاچاقچیان شده و در بازرسی از محل و نیز خودرو پارک شده 159 کیلو و 400 گرم تریاک را کشف کردند.
وی همچنین به عملیات دیگری اشاره و تصریح کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی در محور «رباط کریم- شهریار» به دو دستگاه خودرو وانت باری و پژو مشکوک شده و پس از توقف در بازرسی از خودروها 88 کیلو و 200 گرم تریاک کشف کردند.
سردار خانچرلی در پایان با بیان اینکه در این عملیات‌ها 6 قاچاقچی دستگیر و 4 خودرو نیز توقیف شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.