نمایندگان اصلاحطلب هم دلواپس شدند
کواکبیان: شاید از ان.پی.تی خارج شویم/ حضرتی: خروج آمریکا از برجام بهتر از وضعیت فعلی است
در طول این سه سال پس از توافق هستهای که دستاورد کشورمان در ازای دست کشیدن از بسیاری از حقوق حقه هستهای خود،کاستن از غنیسازی اورانیوم، کاهش فعالیت چند سایت هستهای تا مرز تعطیلی و پذیرفتن نظارتهای بیسابقه به اعتراف دولتمردان تقریبا «هیچ» بوده است، هرگاه دلسوزان کشور غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را یادآوری کرده و خواستار بازنگری در سیاستهای دولت در مواجهه با برجام شدهاند، مقامات دولتی و حامیان آنها منتقدان را با عبارات توهینآمیز نواختند تا باب هرگونه نقد اصلاحی در این زمینه مسدود شود و با مفهومسازی منتقدان برجام به «دلواپس» تلاش کردند آنها را بایکوت کنند.
سرویس سیاسی -
حالا که ترامپ مکررا برای برجام خط و نشان کشیده و تهدید میکند، برجام را یا آنگونه که او میخواهد باید بازنگری شود یا پاره خواهد کرد، مسئولان دولتی و حامیان آنها هم خطر شکست برجام را احساس کرده و آنها هماکنون دلواپس برجام شدهاند.
خروج از «انپیتی» یکی از گزینههای ایران
در صورت لغو برجام است
مصطفی کواکبیان نماینده اصلاحطلب مجلس و از حامیان توافق هستهای با اشاره به احتمال خروج آمریکا از برجام و واکنشهای احتمالی ایران به لغو برجام گفت: مسئولان سازمان انرژی اتمی از جمله آقای صالحی در موضعگیریهایشان درباره احتمال خروج آمریکا از برجام این اطمینان را به مردم دادهاند که در صورت لغو برجام، ایران قادر است ظرف مدت 3 هفته، فعالیتهای صلحآمیز هستهای خود را حتی با سرعتی بالاتر از گذشته از سر بگیرد.وی با بیان اینکه ما براساس فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن ساخت سلاح کشتار جمعی، هیچگاه قصد ساخت سلاح اتمی را نداشته و نداریم، تصریح کرد: البته این موضوع به این معنا نیست که ایران تحت هر شرایطی به تعهداتش در برجام پاییند بماند. اگر قرار باشد که ما هیچ سودی از برجام نبریم، خروج از برجام اجتنابناپذیر خواهد بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا باید بدانند که ایران تنها به متن برجام نه یک جمله کمتر و نه یک جمله بیشتر عمل خواهد کرد؛کوچکترین تغییر در مفاد برجام به معنای نقض این توافق نامه بینالمللی بوده و قطعا با عکسالعمل قاطع ایران روبرو خواهد شد.
کواکبیان در گفتوگو با تسنیم با اشاره به مصاحبه وزیرامور خارجه کشورمان درباره گزینههای ایران در صورت خروج آمریکا از برجام گفت: اگر قرار باشد از برجام خارج شویم؛ تمام گزینهها از جمله خروج از ان.پی.تی روی میز دستگاه دیپلماسی ایران قرار دارد، طرفهای غربی باید به این موضوع توجه ویژهای داشته باشند.
برجام آش دهنسوزی نبود
الیاس حضرتی دیگر عضو فراکسیون اصلاحطلبان مجلس نیز در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرا رسیدن زمان تمدید لغو تحریمها و احتمال خروج ترامپ از برجام گفت: خروج آمریکا از برجام بسیار بهتر است زیرا این حالت بلاتکلیفی و بین زمین و آسمان ماندن برای ما خسارت بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه برجام آش خیلی دهنسوزی برای ما نبود، افزود: ما در برجام بعضی چیزها را از دست داده و برخی دیگر را به دست آوردیم و با توجه به آنکه بسیاری از تعهدات طرف غربی عملی نشده، میتوان اذعان کرد که دادههای ما بسیار بیشتر بوده است. براین اساس از خروج برجام توسط ترامپ بدمان نمیآید و از آن استقبال هم میکنیم و هر زمان آمریکا میخواهد از برجام خارج شود، قطعا ما داوطلب خروج از برجام نخواهیم بود اما اگر آنها خارج شوند تکلیف ماهم مشخص میشود.
حالا که ترامپ مکررا برای برجام خط و نشان کشیده و تهدید میکند، برجام را یا آنگونه که او میخواهد باید بازنگری شود یا پاره خواهد کرد، مسئولان دولتی و حامیان آنها هم خطر شکست برجام را احساس کرده و آنها هماکنون دلواپس برجام شدهاند.
خروج از «انپیتی» یکی از گزینههای ایران
در صورت لغو برجام است
مصطفی کواکبیان نماینده اصلاحطلب مجلس و از حامیان توافق هستهای با اشاره به احتمال خروج آمریکا از برجام و واکنشهای احتمالی ایران به لغو برجام گفت: مسئولان سازمان انرژی اتمی از جمله آقای صالحی در موضعگیریهایشان درباره احتمال خروج آمریکا از برجام این اطمینان را به مردم دادهاند که در صورت لغو برجام، ایران قادر است ظرف مدت 3 هفته، فعالیتهای صلحآمیز هستهای خود را حتی با سرعتی بالاتر از گذشته از سر بگیرد.وی با بیان اینکه ما براساس فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن ساخت سلاح کشتار جمعی، هیچگاه قصد ساخت سلاح اتمی را نداشته و نداریم، تصریح کرد: البته این موضوع به این معنا نیست که ایران تحت هر شرایطی به تعهداتش در برجام پاییند بماند. اگر قرار باشد که ما هیچ سودی از برجام نبریم، خروج از برجام اجتنابناپذیر خواهد بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا باید بدانند که ایران تنها به متن برجام نه یک جمله کمتر و نه یک جمله بیشتر عمل خواهد کرد؛کوچکترین تغییر در مفاد برجام به معنای نقض این توافق نامه بینالمللی بوده و قطعا با عکسالعمل قاطع ایران روبرو خواهد شد.
کواکبیان در گفتوگو با تسنیم با اشاره به مصاحبه وزیرامور خارجه کشورمان درباره گزینههای ایران در صورت خروج آمریکا از برجام گفت: اگر قرار باشد از برجام خارج شویم؛ تمام گزینهها از جمله خروج از ان.پی.تی روی میز دستگاه دیپلماسی ایران قرار دارد، طرفهای غربی باید به این موضوع توجه ویژهای داشته باشند.
برجام آش دهنسوزی نبود
الیاس حضرتی دیگر عضو فراکسیون اصلاحطلبان مجلس نیز در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرا رسیدن زمان تمدید لغو تحریمها و احتمال خروج ترامپ از برجام گفت: خروج آمریکا از برجام بسیار بهتر است زیرا این حالت بلاتکلیفی و بین زمین و آسمان ماندن برای ما خسارت بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه برجام آش خیلی دهنسوزی برای ما نبود، افزود: ما در برجام بعضی چیزها را از دست داده و برخی دیگر را به دست آوردیم و با توجه به آنکه بسیاری از تعهدات طرف غربی عملی نشده، میتوان اذعان کرد که دادههای ما بسیار بیشتر بوده است. براین اساس از خروج برجام توسط ترامپ بدمان نمیآید و از آن استقبال هم میکنیم و هر زمان آمریکا میخواهد از برجام خارج شود، قطعا ما داوطلب خروج از برجام نخواهیم بود اما اگر آنها خارج شوند تکلیف ماهم مشخص میشود.