واگن غله بر ساخت ایران به ناوگان ریلی کشور پیوست
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: 10 واگن غله بر در این شرکت ساخته و به ناوگان ریلی کشور پیوست.
محمدرضا مختاری در گفتوگو با ایرنا افزود: این واگنها به سفارش شرکت پارسیان ریل شرق طراحی و ساخته شده و ارزش ریالی هریک از آنها دو میلیارد و 300 میلیون ریال است.
وی اظهار کرد: قرارداد اولیه ساخت واگن غله بر با شرکت پارسیان ریل شرق 100 دستگاه است و سال گذشته 70 دستگاه به شرکت بهرهبردار تحویل شد و واگنهای باقی مانده نیز تا پایان خرداد ماه امسال تحویل میشود.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: ساخت واگنهای غله بر از محصولات جدید این شرکت است که میتواند با تولید انبوه نیاز داخل را به طور کامل تامین و صرفهجویی ارزی چشمگیری را به دنبال داشته باشد.
وی بیان کرد : 315 دستگاه واگن باری پارسال با ارزش ریالی بیش از هزار میلیارد ریال و 26 دستگاه واگن مسافربری به ارزش حدود 800 میلیارد ریال در شرکت واگن پارس اراک تولید شد که نسبت به مدت مشابه قبل آن تولید این محصولات حدود 50 درصد رشد داشته است.
مختاری گفت: همزمان با ساخت واگنهای غله بر و مسافر بری، ساخت انواع واگنهای باری چهار و شش محوره نیز در این شرکت جریان دارد.
وی افزود: انتظار میرود دولت با ارائه تسهیلات ارزان قیمت از واردات بیرویه انواع واگنهای مسافربری و باری جلوگیری کند.