اردوی ملیپوشان از دیروز در تهران آغاز شد
تیم ملی بسکتبال در تهران، ملیپوشان سرشناس در خارج کشور/ شاهین طبع: هدف ما کسب عنوان قهرمانی بازیهای آسیایی است!
در حالی که اردوی ملیپوشان بسکتبال در غیاب برخی از بازیکنان مطرح و باتجربه از دیروز آغاز شد، سرمربی تیم ملی میگوید هدف بسکتبال در بازیهای آسیایی جاکارتا کسب عنوان قهرمانی است.
سرویس ورزشی-
در حالی که بهمن ماه سال ۹۶ مسعود قاسمی، سرپرست تیم ملی بسکتبال اعلام کرده بود قرار است اردوهای تیم ملی در سال جدید بعد از تعطیلات نوروز آغاز شود؛ تا همین چند روز قبل خبری از تیم ملی بزرگسالان توسط فدراسیون منتشر نشده بود.
بالاخره در نخستین روز اردیبهشت ماه لیست ۲۲ نفره از سوی مهران شاهین طبع اعلام شد. در خبری که فدراسیون هم منتشر کرده بود، ۴ اردیبهشت ماه زمان آغاز تمرینات تیم ملی در سال جدید مشخص شده بود. در این لیست ۲۲ نفره تمامی بازیکنان مطرح و ستارههای تیم ملی بسکتبال هم حضور داشتند؛ اما از همان ابتدا مشخص بود اکثر ملیپوشان باتجربه در این مقطع نمیتوانند در اردوی تیم ملی حاضر شوند.
حامد حدادی، آرن داوودی و اوشین ساهاکیان بازیکنان باتجربهای هستند که در سفر آمریکا به سر میبرند و احتمالا به فدراسیون هم اطلاع داده بودند که در این اردوی یک هفتهای نمیتوانند حاضر شوند. از سوی دیگر چند بازیکن اصلی تیم ملی توسط فدراسیون دانشگاهی برای مسابقات بین دانشگاهی جهان جذب شدند و دیروز راهی بلژیک شدند. صمد نیکخواه بهرامی، روزبه ارغوان، نوید نیکتاش و آرمان زنگنه ۴ بازیکنی بودند که قرار بود با این تیم به بلژیک بروند؛ اما روزبه ارغوان به دلیل صادر نشدن روادید این تیم را همراهی نکرده و در تمرین تیم ملی بسکتبال حاضر شده است.
غیبت حدود ۶ بازیکن اصلی تیم ملی در نخستین اردوی ملیپوشان در سال ۹۷ که نزدیک به ۲۰ روز دیرتر از برنامهریزی قبلی فدراسیون آغاز شده؛ کمی عجیب به نظر میرسد. در صورتی که مشخص بود این تعداد بازیکن نمیتوانند در اردوی یک هفتهای تیم ملی حضور داشته باشند؛ چرا کادرفنی نام آنها را در میان دعوت شدگان قرار داده است؟
مسعود قاسمی، سرپرست تیم ملی بسکتبال با تایید غیبت ۵/۶ بازیکن در اردوی تیم ملی در این باره گفت: این اتفاق اجتناب ناپذیر بود. به هر حال تیم ملی دانشجویان هم به عنوان نماینده ایران در این مسابقات حاضر میشود و به خاطر منافع ملی با حضور ۳ بازیکن در بلژیک موافقت شد. همه غایبان این اردو انشاءالله از مرحله بعدی اردو به تیم ملی اضافه میشوند.
وی در پاسخ به این سؤال که اردوی بعدی چه زمانی برگزار خواهد شد؛ افزود: دقیقا زمانش را نمیدانم. البته شاهین طبع برنامههای دقیق خود را برای مسابقات و اردوهای تدارکاتی در اختیار فدراسیون قرار داده است.
شاهین طبع: قول قهرمانی نمیدهم
مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال نیز در آستانه آغاز اردوهای تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: من و حدود 7 نفر از ملیپوشان از روز 20 فروردین، تمرینات را به صورت اختیاری شروع کردیم اما اردوی اصلی از دیروز شروع شد. با این حال تعدادی از بازیکنان به دلایل مختلف از جمله حضور در تیم بسکتبال 3 نفره، بازیهای بین دانشگاهی و رسیدگی به کارهای شخصی در اردو حاضر نخواهند بود.
او ادامه داد: نخستین میدانی که پیش روی ماست، تورنمنتی در چین است که حدود یک ماه دیگر برگزار میشود. بعد از این تورنمنت، همه ملیپوشان به صورت کامل در اختیار ما خواهند بود.
سرمربی تیم ملی در مورد بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا گفت: توقع از تیم ملی بسکتبال بسیار بالاست و من امیدوارم بازیکنان شایستهای که در اردو هستند به حق خود در بازیهای آسیایی برسند. هدف ما قطعاً قهرمانی است ولی باید برای رسیدن به هدف خود، خیلی تلاش کنیم و زحمت بکشیم. بازیکنان ما تجربه زیادی داردند و کلاً تیم باتجربهای در اختیار داریم ولی هرگز نمیتوان در مورد کسب عنوان، قول خاصی داد. ما تلاش میکنیم تا با تمرینات خوب و موثر، تیم آمادهای را راهی بازیهای آسیایی کنیم.
شاهینطبع درباره بازیهای تدارکاتی پیش روی شاگردانش توضیح داد: یک تورنمنت دوستانه در ترکیه قبل از پنجره سوم انتخابی جام جهانی پیش روی ماست. همچنین در تلاش هستیم تا با یک تیم باکیفیت اروپایی هم بازی کنیم.
تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره سوم انتخابی جام جهانی 2019 چین با قزاقستان و قطر بازی خواهد کرد.
در حالی که بهمن ماه سال ۹۶ مسعود قاسمی، سرپرست تیم ملی بسکتبال اعلام کرده بود قرار است اردوهای تیم ملی در سال جدید بعد از تعطیلات نوروز آغاز شود؛ تا همین چند روز قبل خبری از تیم ملی بزرگسالان توسط فدراسیون منتشر نشده بود.
بالاخره در نخستین روز اردیبهشت ماه لیست ۲۲ نفره از سوی مهران شاهین طبع اعلام شد. در خبری که فدراسیون هم منتشر کرده بود، ۴ اردیبهشت ماه زمان آغاز تمرینات تیم ملی در سال جدید مشخص شده بود. در این لیست ۲۲ نفره تمامی بازیکنان مطرح و ستارههای تیم ملی بسکتبال هم حضور داشتند؛ اما از همان ابتدا مشخص بود اکثر ملیپوشان باتجربه در این مقطع نمیتوانند در اردوی تیم ملی حاضر شوند.
حامد حدادی، آرن داوودی و اوشین ساهاکیان بازیکنان باتجربهای هستند که در سفر آمریکا به سر میبرند و احتمالا به فدراسیون هم اطلاع داده بودند که در این اردوی یک هفتهای نمیتوانند حاضر شوند. از سوی دیگر چند بازیکن اصلی تیم ملی توسط فدراسیون دانشگاهی برای مسابقات بین دانشگاهی جهان جذب شدند و دیروز راهی بلژیک شدند. صمد نیکخواه بهرامی، روزبه ارغوان، نوید نیکتاش و آرمان زنگنه ۴ بازیکنی بودند که قرار بود با این تیم به بلژیک بروند؛ اما روزبه ارغوان به دلیل صادر نشدن روادید این تیم را همراهی نکرده و در تمرین تیم ملی بسکتبال حاضر شده است.
غیبت حدود ۶ بازیکن اصلی تیم ملی در نخستین اردوی ملیپوشان در سال ۹۷ که نزدیک به ۲۰ روز دیرتر از برنامهریزی قبلی فدراسیون آغاز شده؛ کمی عجیب به نظر میرسد. در صورتی که مشخص بود این تعداد بازیکن نمیتوانند در اردوی یک هفتهای تیم ملی حضور داشته باشند؛ چرا کادرفنی نام آنها را در میان دعوت شدگان قرار داده است؟
مسعود قاسمی، سرپرست تیم ملی بسکتبال با تایید غیبت ۵/۶ بازیکن در اردوی تیم ملی در این باره گفت: این اتفاق اجتناب ناپذیر بود. به هر حال تیم ملی دانشجویان هم به عنوان نماینده ایران در این مسابقات حاضر میشود و به خاطر منافع ملی با حضور ۳ بازیکن در بلژیک موافقت شد. همه غایبان این اردو انشاءالله از مرحله بعدی اردو به تیم ملی اضافه میشوند.
وی در پاسخ به این سؤال که اردوی بعدی چه زمانی برگزار خواهد شد؛ افزود: دقیقا زمانش را نمیدانم. البته شاهین طبع برنامههای دقیق خود را برای مسابقات و اردوهای تدارکاتی در اختیار فدراسیون قرار داده است.
شاهین طبع: قول قهرمانی نمیدهم
مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال نیز در آستانه آغاز اردوهای تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: من و حدود 7 نفر از ملیپوشان از روز 20 فروردین، تمرینات را به صورت اختیاری شروع کردیم اما اردوی اصلی از دیروز شروع شد. با این حال تعدادی از بازیکنان به دلایل مختلف از جمله حضور در تیم بسکتبال 3 نفره، بازیهای بین دانشگاهی و رسیدگی به کارهای شخصی در اردو حاضر نخواهند بود.
او ادامه داد: نخستین میدانی که پیش روی ماست، تورنمنتی در چین است که حدود یک ماه دیگر برگزار میشود. بعد از این تورنمنت، همه ملیپوشان به صورت کامل در اختیار ما خواهند بود.
سرمربی تیم ملی در مورد بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا گفت: توقع از تیم ملی بسکتبال بسیار بالاست و من امیدوارم بازیکنان شایستهای که در اردو هستند به حق خود در بازیهای آسیایی برسند. هدف ما قطعاً قهرمانی است ولی باید برای رسیدن به هدف خود، خیلی تلاش کنیم و زحمت بکشیم. بازیکنان ما تجربه زیادی داردند و کلاً تیم باتجربهای در اختیار داریم ولی هرگز نمیتوان در مورد کسب عنوان، قول خاصی داد. ما تلاش میکنیم تا با تمرینات خوب و موثر، تیم آمادهای را راهی بازیهای آسیایی کنیم.
شاهینطبع درباره بازیهای تدارکاتی پیش روی شاگردانش توضیح داد: یک تورنمنت دوستانه در ترکیه قبل از پنجره سوم انتخابی جام جهانی پیش روی ماست. همچنین در تلاش هستیم تا با یک تیم باکیفیت اروپایی هم بازی کنیم.
تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره سوم انتخابی جام جهانی 2019 چین با قزاقستان و قطر بازی خواهد کرد.