فرماندار:
20هزار تن خرما روی دست نخلداران دشتستان مانده است
فرماندار دشتستان گفت: 20هزار تن خرما روی دست نخلداران دشتستان مانده است.
ارسلان زارع در بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از دشتستان اظهار داشت: دشتستان از قطبهای بزرگ کشاورزی استان و حتی کشور است و در برخی محصولات از جمله خرما در کشور جایگاه نخست را در بین تمام شهرستانها در اختیار دارد.
وی افزود: برای رفع مشکلات نخلداران این شهرستان و تلاش برای فروش محصول این قشر تاکنون پیگیریهای خوبی صورت گرفته است.
فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: براساس آمار موجود، در استان بوشهر با 6میلیون اصله نخل سالانه 170هزار تن خرما تولید میشود که بیش از 80درصد آن مربوط به دشتستان است.
زارع تصریح کرد: کیفیت خرمای تولیدی دشتستان نیز بسیار مناسب است و امیدواریم با اتخاذ راهکارهای مناسب شاهد رونق این محصول مهم و استراتژیک باشیم.
فرماندار دشتستان گفت: وضعیت معیشتی نخلداران شهرستان دشتستان بسیار نامناسب است و براساس آمار موجود به دلیل رکود بازار 20هزار تن خرما روی دست نخلداران این شهرستان مانده است.
زارع اضافه کرد: مسئولان جهاد کشاورزی باید راه برونرفت سریع و فوری برای عرضه محصول خرمای نخلداران این شهرستان را که چندین ماه برای تولید آن زحمت کشیده و هزینه کردهاند بیابند تا قبل از رسیدن فصل برداشت خرمای جدید، مانع متضرر شدن بیشتر این کشاورزان شوند.
وی افزود: برای رفع مشکلات نخلداران این شهرستان و تلاش برای فروش محصول این قشر تاکنون پیگیریهای خوبی صورت گرفته است.
فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: براساس آمار موجود، در استان بوشهر با 6میلیون اصله نخل سالانه 170هزار تن خرما تولید میشود که بیش از 80درصد آن مربوط به دشتستان است.
زارع تصریح کرد: کیفیت خرمای تولیدی دشتستان نیز بسیار مناسب است و امیدواریم با اتخاذ راهکارهای مناسب شاهد رونق این محصول مهم و استراتژیک باشیم.
فرماندار دشتستان گفت: وضعیت معیشتی نخلداران شهرستان دشتستان بسیار نامناسب است و براساس آمار موجود به دلیل رکود بازار 20هزار تن خرما روی دست نخلداران این شهرستان مانده است.
زارع اضافه کرد: مسئولان جهاد کشاورزی باید راه برونرفت سریع و فوری برای عرضه محصول خرمای نخلداران این شهرستان را که چندین ماه برای تولید آن زحمت کشیده و هزینه کردهاند بیابند تا قبل از رسیدن فصل برداشت خرمای جدید، مانع متضرر شدن بیشتر این کشاورزان شوند.