kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۹۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
نماینده مشهد در مجلس مطرح کرد

نامه هیئت تحقیق و تفحص مجلس به وزارت اطلاعات برای معرفی 210 مدیر دو تابعیتی

رئیس‌هیئت تحقیق و تفحص مجلس از افراد 2 تابعیتی و دارای ‌گرین کارت در حوزه مدیران و مسئولان کشور گفت: این هیئت نامه‌ای به وزارت اطلاعات نوشته و درخواست کرده تا اسامی 210 مدیر 2 تابعیتی را به هیئت اعلام کند.





جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سایت خبری الف با‌اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای‌گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این زمینه گفت: گزارش ما نهایی و برای قرائت در صحن مجلس تحویل هیئت‌رئیسه مجلس شده است.
وی افزود: این گزارش حدود 35 صفحه است که برای مطرح شدن در صحن مجلس به زیر چاپ رفته است.
رئیس‌هیئت تحقیق و تفحص مجلس از افراد 2 تابعیتی و دارای‌گرین کارت در حوزه مدیران و مسئولان کشور با بیان اینکه این گزارش در جلسات اولیه مجلس در سال جدید قرائت خواهد شد، افزود: همچنین در همین راستا طرح اصلاح قانون تابعیت تهیه و به امضای بیش از 70 نماینده رسیده که قرار است در دستور کار نمایندگان قرار گیرد.
کریمی قدوسی با بیان اینکه وزارت اطلاعات درخصوص مدیران 2 تابعیتی و دارای‌گرین کارت گزارش خوبی را به هیئت تحقیق و تفحص مجلس ارائه کرده، افزود: در این گزارش آمده که در 2 سال گذشته وزارت اطلاعات به استعلام دستگاههای مختلف برای انتصاب 210 نفر در پست‌های مدیریتی، پاسخ منفی داد و صلاحیت آنها را تائید نکرد چرا که این افراد دارای تابعیت مضاعف یا ‌گرین کارت بودند.
کریمی قدوسی تصریح کرد: هیئت تحقیق و تفحص مجلس در نامه‌ای به وزارت اطلاعات ضمن تقدیر و تشکر از همکاری آنها، خواستار ارائه اسامی این 210 نفر شد.
وی افزود: ما منتظر جواب وزارت اطلاعات به هیئت تحقیق و تفحص مجلس و ارسال اسامی هستیم.