kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

حوادث کوتاه از کشور

    تصادف مرگبار
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس راه استان گیلان از برخورد یکدستگاه پژو آردی با کامیون در شهرستان صومعه‌سرا خبر داد.
سرهنگ حسین محمدپور گفت: در این سانحه راننده 21 ساله و سرنشین 19 ساله پژو آردی به علت جراحات وارده در دم جان باختند، همچنین دو سرنشین دیگر این خودرو مجروح که به بیمارستان منتقل شدند.
وی اضافه کرد: انحراف به چپ خودروی پژو آردی علت این سانحه بوده است.
چوب قاچاق
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان عباس‌آباد از کشف چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرگرد حامد ابراهیمی گفت: یکدستگاه خودروی وانت نیسان حامل دو و نیم تن چوب جنگلی قاچاق در عباس‌آباد توقیف شد.
وی اضافه کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و خودروی مربوطه نیز توقیف شد.
گلستان لرزید
گرگان - فارس: زلزله‌ای به بزرگی 4/6 ریشتر نقاط مختلف استان گلستان و سمنان را لرزاند.
این زمین‌لرزه ساعت شش و 23 دقیقه و 14 ثانیه صبح دیروز در عمق 10 کیلومتری زمین و در مرز استان‌های گلستان و سمنان به وقوع پیوست.
تاکنون از خسارات احتمالی این زلزله گزارشی ارسال نشده است.
قطعات الکترونیکی قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی بندر عباس از کشف 10 هزار و 100 عدد انواع قطعات الکترونیکی قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ «محمد اسماعيل مشايخ» گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید «میرزایی» حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خاور که بنا بر مدارک راننده خودرو، بار آن دستکاه زیراکس بود؛ مشکوک شده و برابر مقررات ، خودرو را متوقف و برای بررسی بیشتر به داخل یگان منتقل کردند که از آن قطعات نامبرده کشف شد.
وی تصریح کرد: در این زمینه یک متهم دستگیر شد.
نزاع دسته‌جمعی
ایلام- مهر: فرمانده انتظامی استان ایلام از وقوع نزاع دسته جمعی در شهرستان چرداول خبر داد.
سرتیپ نورعلی یار اظهار داشت: در پی اختلافات قبلی، بین دو خانواده از ساکنان شهرستان چرداول، عده‌ای از طرفین اختلاف در بلوار بسیج شهر سرابله با همدیگر درگیر که با حضور پلیس اوضاع مدیریت و منازعان متفرق شدند.
وی افزود: با حضور ماموران انتظامی، منازعان متفرق و دستگیری عاملان اصلی با هماهنگی مقام قضائی در دستور کار قرار دارد.
تایید حکم ضارب محیط بان
یاسوج- باشگاه خبرنگاران جوان: مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از تائید حکم ضارب محیط‌بان دنا در دیوان عالی کشور خبر داد.
سید اسدالله هاشمی گفت: ضارب علاوه ‌بر پرداخت دیه به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.
وی اظهار کرد: پس از 21 ماه پیگری و تلاش مستمر این اداره ‌کل درمراجع قضایی استان و کشور، سرانجام رای قطعی ضارب محیط‌بان دنا «علی آرامش‌فر» در دیوان عالی کشور تائید و صادر شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: 16 خرداد 95 همزمان با هفته محیط زیست، محیط‌بان علی آرامش‌فر سرپرست منطقه حفاظت شده دنای شرقی حین گشت و کنترل منطقه مورد اصابت شلیک مستقیم اسلحه ساچمه‌زنی احدی از شکارچیان سابقه‌دار متخلف می‌شود که باعث وارد شدن جراحات شدیدی به پای راستش شد.
هاشمی تصریح کرد: پس از معرفی متهم به مراجع قضایی و پیگیری پرونده، سرانجام شعبه دو دادگاه کیفری یک استان 22 آبان ماه متهم را به پنج سال حبس تعزیری محکوم می‌کند.
وی ادامه داد: با اعتراض وکیل مدافع متهم پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد.
وی اضافه کرد: سرانجام در نیمه دوم اسفند 96 شعبه 32 دیوان عالی کشور با تائید قطعی رأی صادره از شعبه دودادگاه کیفری یک یاسوج متهم را علاوه‌بر پرداخت دیه به پنج سال حبس تعزیری (جریمه کیفری) محکوم کرد.
دستگیری سارق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری سارق حرفه‌ای خبر داد.  
سرهنگ «حسین براری» گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در کرمانشاه، ماموران رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از انجام کارهای اطلاعاتی و استفاده از منابع توانستند سارق حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه متهم به دستگاه قضائی معرفی شده است، گفت: وی در بازجویی‌های اولیه به 20 فقره سرقت قطعات خودرو معترف شد.
مجرم در دام پلیس
اصفهان - فارس: جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مأموران پلیس شهرستان یک متهم سابقه‌ دار مسلح را دستگیر کردند.
حسین حسین‌زاده افزود: این متهم با همراه داشتن سلاح گرم در حال متواری شدن بود که پس از ورود به یک شعبه بانک برای اختفا، با اقدام به موقع مأموران نیروی انتظامی خلع سلاح و دستگیر شد.
وی تأکید کرد: حمل سلاح به هر نحوی غیرقانونی بوده و نیروی انتظامی با متخلفان در این زمینه به صورتی جدی و شدید برخورد می‌کند.
آتش‌سوزی در سایت بازیافت
کرمانشاه- مهر: روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه اعلام کرد: به دنبال ایجاد حریق در حوالی سایت بازیافت کرمانشاه، نیروهای آتش‌نشانی در محل حاضر شدند.
بر اساس اعلام سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه، آتش سوزی اطراف شهر مربوط به لاستیک‌های فرسوده‌ی خودرو است که دپو شده بود.
بنابر این گزارش: ماموران آتشنشانی و راهداری بعد از چندین ساعت تلاش موفق شدند آتش سوزی را مهار کنند.
بازداشت سارق
سرویس شهرستانها: رئیس ‌پلیس آگاهی استان سمنان از دستگیری سارق معتاد و سابقه‌داری که با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی به 19 خودرو دستبرد زده بود، خبر داد.
سرهنگ «محمد اسماعیل حداد دباغی» اظهار داشت: در پي وقوع یک مورد سرقت محتویات داخل خودرو در شهرستان سمنان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه متهم در اظهارات خود به 19 فقره سرقت محتویات داخل خودرو و یک فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد گفت: این وسیله نقلیه ابزاری برای ارتکاب عمل مجرمانه وی بود.
این مسئول انتظامی از شناسایی و دستگیری یک مالخر در این راستا خبر داد و گفت: همه اموال سرقت شده توسط پلیس کشف و تحویل مال باختگان شد.