kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷

لیبرمن: اوضاع در اسرائیل خطرناک شده نگران تبعات انتقال سفارت آمریکا هستیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اوضاع امنیتی این رژیم را «پیچیده» و «خطرناک» توصیف و نسبت به پیامدهای انتقال سفارت آمریکا به قدس به شدت، ابراز نگرانی کرد.

«اویگدور لیبرمن» که به عنوان یک صهیونیست تندرو شناخته می‌شود، اوضاع امنیتی جاری رژیم صهیونیستی را پیچیده و خطرناک خواند و گفت، فلسطینی‌ها در واکنش به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، در روزهای آینده، اقداماتی انجام خواهند داد که نگران‌کننده است.
ترامپ اعلام کرده قصد دارد اردیبهشت آینده سفارت آمریکا را به قدس منتقل کند. انتقال سفارت به قدس یعنی، این شهر مقدس پایتخت رژیم صهیونیستی است. این انتقال در هفتادمین سالروز تاسیس رژیم نامشروع صهیونیستی اتفاق خواهد افتاد. فلسطینی‌ها 15 هفته‌ای می‌شود که با برپایی تظاهرات‌های متناوب، علیه این تصمیم قیام کرده و تاکنون بیش از 5500 شهید و زخمی در این راه داده‌اند.
وزیرجنگ رژیم صهیونیستی پس از ابراز ترس نسبت به تحولات ماه‌های آینده، (به زعم خودش) هشدار داد: «ما دست بسته باقی نخواهیم ماند و دستگاه‌های امنیتی اسرائیل اقدامات لازم را انجام خواهند داد. ولی من تکرار می‌کنم که اوضاع پیچیده است.»
به گزارش تسنیم، لیبرمن گفت: اشاره محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) به توقف پرداخت بودجه نوار غزه که به خدمات اصلی مانند برق، خدمات پزشکی، و آب مربوط می‌شود، درگیری مسلحانه بین اسرائیل و گروه‌های مقاومت را شتاب می‌بخشد.»
کارشناسان نیز حرف‌های لیبرمن درباره آشفته‌تر شدن اوضاع در فلسطین اشغالی و حتی در منطقه را تأیید می‌کنند، اما می‌گویند که دستگاه سرکوب رژیم صهیونیستی نخواهد توانست، حرکات اعتراضی و حملات داخلی در فلسطین اشغالی و در مرزهای رژیم صهیونیستی را سرکوب کند. اتفاقا، لیبرمن نیز از همین قضیه، هراس دارد و آن را بر زبان آورده است.
حمله صهیونیست‌ها به غزه
خبر دیگر اینکه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر شنبه چندین بار نوار غزه را هدف حمله قرار دادند.
در این حملات، زمین‌های کشاورزی در محله «الزیتون» و محله «الشجاعیه» واقع در شرق نوار غزه بمباران شدند.
صهیونیست‌ها این حملات را پس از آن انجام دادند که مدعی شدند نیروهای حماس بمبی را در حد فاصل میان نوار غزه و محل‌های استقرار نظامیان صهیونیستی منفجر کرده‌اند. این در حالی است که به گفته منابع فلسطینی، بمب مذکور را خود نظامیان صهیونیست و به صورت کنترل شده منفجر کرده‌اند!
البته، در شرایط جاری هدف از این حملات، زهر چشم گرفتن از فلسطینی‌هاست تا به انتقال سفارت به قدس، واکنش نشان ندهند.