داورزنی: قطار کشتی نباید متوقف شود
برگزاری مجمع فوقالعاده در خانه کشتی تکلیف ماندن یا رفتن خادم فردا مشخص میشود
با برگزاری مجمع فوقالعاده فدراسیون کشتی تکلیف ماندن یا جدایی رسول خادم از ریاست این فدراسیون مشخص میشود.
سرویس ورزشی-
مجمع فوقالعاده فدراسیون کشتی، ۲۱ اسفندماه در محل سالن کنفرانس، خانه کشتی عبدالله موحد تهران برگزار میشود. این نشست برای بررسی مسائل روز کشتی کشور، با حضور محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفهای وزیر ورزش و جوانان و اعضای مجمع، ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه، برگزار خواهد شد.
برگزاری مجمع فوقالعاده فدراسیون کشتی در شرایطی است که چهارشنبه هفته قبل روسای هیئتهای کشتی استانهای سراسر کشور، در نامهای به دکتر سلطانیفر وزیر ورزش و جوانان خواستار برگزاری مجمع فوقالعاده فدراسیون کشتی شده بودند.
در نامه روسای هیئتهای کشتی به وزیر ورزش و جوانان آمده بود: «بدینوسیله ما روسای هیئتهای کشتی سراسر کشور، بعنوان اکثریت اعضای مجمع فدراسیون کشتی اعلام میکنیم همچنان خواستار تداوم حضور آقای رسول خادم در مدیریت فدراسیون کشتی هستیم.
اما با عنایت به اینکه باید تکلیف مدیریت فدراسیون با توجه به برنامههای مهم پیش روی ورزش ملی کشور هر چه زودتر مشخص شود، لطفاً دستور فرمایید طبق اساسنامه مورد تایید اتحادیه جهانی جهت تعیین تکلیف این موضوع در اسرع وقت (در هفته آینده) نسبت به تشکیل مجمع فوقالعاده اقدام شود.
بدیهی است طبق اساسنامه در جلسه مذکور در مورد ادامه فعالیت آقای خادم یا تعیین سرپرست برای ادامه فعالیت تصمیمگیری خواهد شد. »
نامه فوق توسط رضا لایق دبیر مجمع فدراسیون به وزیر محترم ورزش و جوانان ارسال شد.
داورزنی: نمیتوان برای نهادهای بالادستی
تعیین تکلیف کرد
انتظار میرود در مجمع فوقالعاده فدراسیون کشتی که فردا برگزار میشود، تکلیف ادامه فعالیت خادم و جدایی وی از فدراسیون کشتی مشخص شود، ولی با این حال روز گذشته محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بر ادامه فعالیت خادم در سمت ریاست فدراسیون کشتی تاکید کرد.
داورزنی دیروز در گفتوگویی با خبرگزاری ایسنا عنوان داشت: در طول یک هفته پس از بیانیه خادم هم زنگ زدیم و همه به او پیام فرستادیم ولی گویا فعلا تصمیم گرفته که کمی فاصله بگیرد و در دسترس نباشد. در واقع مذاکرات وزارت ورزش و جوانان با خادم از طریق همین دو بیانیهای بوده که او در فضای مجازی منتشر کرده است. رسول خادم رسما و قانونا رئیسفدراسیون کشتی است. متاسفانه برخی از رسانهها که در این مورد خاص از شاخهای به شاخهای دیگر میپرند و به مسائل مختلف اشاره میکنند در واقع به بیثباتی دامن میزنند. معتقدم رسول خادم از مفاخر ورزشی ایران است و اگر دغدغهای دارند این نگرانی مجموعه ورزش و کشور است و باید با تدبیر با آن برخورد شود.
وی افزود: ما چند بار پیغام دادیم که رسول خادم بیاید و بیشتر با هم حرف بزنیم. یک باره او تصمیمی را گرفته و ارتباطش را به طور کامل قطع کرده است و تنها در فضای مجازی و از طریق بیانیهها نقطه نظرات خادم را متوجه شدیم. سعی میکنیم حتما با خادم نشستی را داشته باشیم مگر اینکه خودش اصرار داشته باشد که نخواهد ادامه دهد. بالاخره قطار کشتی نباید متوقف شود و باید با افتخار به مسیرش ادامه دهد. کشتی یکی از رشتههای اصلی ایران در بازیهای آسیایی است که باید با قدرت در مسابقات شرکت کند. امیدوارم رسول خادم که سالها برای عزت و افتخار ایران تلاش و مبارزه کرده با هم فکری با مسئولان به حل و فصل این موضوع کمک کند. نباید حس بیثباتی به بدنه کشتی سرایت کند و اردوها را تحت تاثیر قرار دهد. قطعا نشستی را با هیئترئیسه کشتی خواهیم داشت و امیدوارم هیئترئیسه هم بتواند کمک کند تا رسول خادم در تصمیماتش تجدید نظر کند و ما هم سعی میکنیم تا این تجدید نظر اتفاق بیفتد. البته دوست داریم رسول خادم هم در جلسه هیئترئیسه حضور داشته باشد و پس از شنیدن حرفهای او تصمیم مناسب تا هفته آینده برای وضعیت کشتی گرفته شود.
داورزنی در بخش دیگری از صحبتهایش با تاکید بر عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیماشغالگر قدس عنوان داشت: در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران کشوری به نام اسرائیل را به رسمیت نمیشناسیم و کسی در این باره تردیدی ندارد و با این دید نباید با ورزشکاران اسرائیلی مسابقه بدهیم اما در این مدل دچار تعارضات با نهادهای بینالمللی میشویم. حال باید بررسی کرد که چگونه میشود ورزشکاران ایران با صلابت در مسابقات شرکت کنند و با صلابت مقابل ورزشکاران اسرائیلی بازی نکنند. تعیین و تکلیف این مسئله بر عهده نهادهای کلان و تصمیم گیرنده نظام است. ما به عنوان وزارتخانه برای نهادهای بالا دستی تعیین تکلیف نمیکنیم. نهادهای کلان و بالادستی باید تصمیم بگیرند که فدراسیونهای ورزشی چه برخوردی در رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی داشته باشند. در مورد کشتی باید با تدبیر بیشتری با مسائل برخورد کرد. برخی از مسائل و مشکلات باید در درون سیستم مورد بررسی قرار بگیرد و همه آثار و جوانبی که مرتبط با این موضوع است مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و سپس تصمیم مقتضی گرفت.
مجمع فوقالعاده فدراسیون کشتی، ۲۱ اسفندماه در محل سالن کنفرانس، خانه کشتی عبدالله موحد تهران برگزار میشود. این نشست برای بررسی مسائل روز کشتی کشور، با حضور محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفهای وزیر ورزش و جوانان و اعضای مجمع، ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه، برگزار خواهد شد.
برگزاری مجمع فوقالعاده فدراسیون کشتی در شرایطی است که چهارشنبه هفته قبل روسای هیئتهای کشتی استانهای سراسر کشور، در نامهای به دکتر سلطانیفر وزیر ورزش و جوانان خواستار برگزاری مجمع فوقالعاده فدراسیون کشتی شده بودند.
در نامه روسای هیئتهای کشتی به وزیر ورزش و جوانان آمده بود: «بدینوسیله ما روسای هیئتهای کشتی سراسر کشور، بعنوان اکثریت اعضای مجمع فدراسیون کشتی اعلام میکنیم همچنان خواستار تداوم حضور آقای رسول خادم در مدیریت فدراسیون کشتی هستیم.
اما با عنایت به اینکه باید تکلیف مدیریت فدراسیون با توجه به برنامههای مهم پیش روی ورزش ملی کشور هر چه زودتر مشخص شود، لطفاً دستور فرمایید طبق اساسنامه مورد تایید اتحادیه جهانی جهت تعیین تکلیف این موضوع در اسرع وقت (در هفته آینده) نسبت به تشکیل مجمع فوقالعاده اقدام شود.
بدیهی است طبق اساسنامه در جلسه مذکور در مورد ادامه فعالیت آقای خادم یا تعیین سرپرست برای ادامه فعالیت تصمیمگیری خواهد شد. »
نامه فوق توسط رضا لایق دبیر مجمع فدراسیون به وزیر محترم ورزش و جوانان ارسال شد.
داورزنی: نمیتوان برای نهادهای بالادستی
تعیین تکلیف کرد
انتظار میرود در مجمع فوقالعاده فدراسیون کشتی که فردا برگزار میشود، تکلیف ادامه فعالیت خادم و جدایی وی از فدراسیون کشتی مشخص شود، ولی با این حال روز گذشته محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بر ادامه فعالیت خادم در سمت ریاست فدراسیون کشتی تاکید کرد.
داورزنی دیروز در گفتوگویی با خبرگزاری ایسنا عنوان داشت: در طول یک هفته پس از بیانیه خادم هم زنگ زدیم و همه به او پیام فرستادیم ولی گویا فعلا تصمیم گرفته که کمی فاصله بگیرد و در دسترس نباشد. در واقع مذاکرات وزارت ورزش و جوانان با خادم از طریق همین دو بیانیهای بوده که او در فضای مجازی منتشر کرده است. رسول خادم رسما و قانونا رئیسفدراسیون کشتی است. متاسفانه برخی از رسانهها که در این مورد خاص از شاخهای به شاخهای دیگر میپرند و به مسائل مختلف اشاره میکنند در واقع به بیثباتی دامن میزنند. معتقدم رسول خادم از مفاخر ورزشی ایران است و اگر دغدغهای دارند این نگرانی مجموعه ورزش و کشور است و باید با تدبیر با آن برخورد شود.
وی افزود: ما چند بار پیغام دادیم که رسول خادم بیاید و بیشتر با هم حرف بزنیم. یک باره او تصمیمی را گرفته و ارتباطش را به طور کامل قطع کرده است و تنها در فضای مجازی و از طریق بیانیهها نقطه نظرات خادم را متوجه شدیم. سعی میکنیم حتما با خادم نشستی را داشته باشیم مگر اینکه خودش اصرار داشته باشد که نخواهد ادامه دهد. بالاخره قطار کشتی نباید متوقف شود و باید با افتخار به مسیرش ادامه دهد. کشتی یکی از رشتههای اصلی ایران در بازیهای آسیایی است که باید با قدرت در مسابقات شرکت کند. امیدوارم رسول خادم که سالها برای عزت و افتخار ایران تلاش و مبارزه کرده با هم فکری با مسئولان به حل و فصل این موضوع کمک کند. نباید حس بیثباتی به بدنه کشتی سرایت کند و اردوها را تحت تاثیر قرار دهد. قطعا نشستی را با هیئترئیسه کشتی خواهیم داشت و امیدوارم هیئترئیسه هم بتواند کمک کند تا رسول خادم در تصمیماتش تجدید نظر کند و ما هم سعی میکنیم تا این تجدید نظر اتفاق بیفتد. البته دوست داریم رسول خادم هم در جلسه هیئترئیسه حضور داشته باشد و پس از شنیدن حرفهای او تصمیم مناسب تا هفته آینده برای وضعیت کشتی گرفته شود.
داورزنی در بخش دیگری از صحبتهایش با تاکید بر عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیماشغالگر قدس عنوان داشت: در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران کشوری به نام اسرائیل را به رسمیت نمیشناسیم و کسی در این باره تردیدی ندارد و با این دید نباید با ورزشکاران اسرائیلی مسابقه بدهیم اما در این مدل دچار تعارضات با نهادهای بینالمللی میشویم. حال باید بررسی کرد که چگونه میشود ورزشکاران ایران با صلابت در مسابقات شرکت کنند و با صلابت مقابل ورزشکاران اسرائیلی بازی نکنند. تعیین و تکلیف این مسئله بر عهده نهادهای کلان و تصمیم گیرنده نظام است. ما به عنوان وزارتخانه برای نهادهای بالا دستی تعیین تکلیف نمیکنیم. نهادهای کلان و بالادستی باید تصمیم بگیرند که فدراسیونهای ورزشی چه برخوردی در رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی داشته باشند. در مورد کشتی باید با تدبیر بیشتری با مسائل برخورد کرد. برخی از مسائل و مشکلات باید در درون سیستم مورد بررسی قرار بگیرد و همه آثار و جوانبی که مرتبط با این موضوع است مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و سپس تصمیم مقتضی گرفت.