kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

اخبار کوتاه از فوتبال



  خونه به خونه نخستین فینالیست مازنی جام حذفی
خونه به خونه بابل با شکست سه بر یک استقلال خوزستان در وقت‌های اضافه، به فینال جام حذفی صعود کرد و حریف استقلال تهران شد.
از مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران، استقلال خوزستان و خونه به خونه بابل از ساعت ۱۵ در اهواز به مصاف هم رفتند که تلاش دو تیم در وقت‌های معمول برنده نداشت و بازی با تساوی یک بر یک تمام و به وقت‌های اضافه کشیده شد. در وقت‌های اضافه اول خونه به خونه گل‌های دوم و سوم را زد و به فینال جام حذفی صعود کرد. در تاریخ جام حذفی،‌ این نخستین بار است که یک تیم مازندرانی به فینال این رقابت‌ها صعود می‌کند.در این بازی میثم دورقی در دقیقه ۱۶ از روی نقطه پنالتی برای یاران عبدالله ویسی گلزنی کرد اما روح الله باقری در دقایق ۶۲، ۹۸ و ۱۲۰ گل‌های خونه به خونه را به ثمر رساند تا این تیم بازی یک بر صفر باخته را با حساب سه بر یک پیروز شود. روح الله باقری که سه گل به تیم استقلال خوزستان زد به دلیل دریافت کارت زرد، در فینال جام حذفی مقابل استقلال تهران غایب و محروم خواهد بود. پیش از این نیز استقلال با برد صنعت نفت آبادان به فینال جام حذفی صعود کرده بود. دیدار پایانی این رقابت‌ها ۱۲ اردیبهشت در ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر برگزار می‌شود.
پادوانی این هفته به تهران می‌آید
لئوناردو پادوانی مدافع مصدوم استقلال با تلاش مسئولان این باشگاه ظرف هفته جاری به تهران می‌آید تا ادامه روند درمانی او در تهران دنبال شود.او هفته قبل قرار بود به تهران بیاید ولی پزشکان اهوازی با انتقالش به تهران مخالفت کردند. نصرالله عبداللهی با اعلام این خبر گفت: پادوانی در هفته جاری به تهران می‌آید تا روند درمانی او در اینجا پیگیری شود. او دوست دارد زودتر به تهران بیاید و ما هم برای همین در تلاش هستیم تا او به تهران بیاید.
هشدار باشگاه استقلال به هوادارانش
باشگاه استقلال از هوادارانش خواست در دیدار برگشت برابر العین مراقب رفتارهایشان باشند تا این باشگاه با محرومیت مواجه نشود. تیم فوتبال استقلال در هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با ناداوری برابر العین به تساوی دو به دو رسید تا برای رسیدن به پیروزی در انتظار دیدار برگشت باشد. این دیدار هفته پیش رو در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. باشگاه استقلال در آستانه دیدار برگشت برابر العین با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به اتفاقات حاشیه‌ای هشدار داد. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اولتیماتوم afc، پرتاب ‌اشیا، نارنجک دستی و انداختن لیزر در بازی‌های آسیایی می‌تواند استقلال را تا دو سال از میزبانی محروم کند.
مشخص شدن دلیل نیمکت‌‌نشینی منشا
دلیل نیمکت‌نشینی مهاجم نیجریه‌ای تیم فوتبال پرسپولیس در بازی‌های اخیر این تیم مشخص شد.گادوین منشا در شرایطی در دربی 86 نیمکت‌نشین شد که کمتر کسی این تصور را می‌کرد و حتی خود او هم برایش قابل هضم نبود که در این بازی حساس جایی در ترکیب اصلی نداشته باشد. برخی و همچنین خود او تصور می‌کردند این تصمیم برانکو تاکتیکی بوده است، اما وقتی در بازی با الوصل هم تکرار شد، منشا حسابی دلخور شد و حتی به نزدیکانش گفت؛ اگر شرایط موجود تغییر نکند آخر فصل از پرسپولیس خواهد رفت.برانکو نیز برای اتخاذ این تصمیم مهم خود دلیل دارد. او از عملکرد منشا در تمرینات رضایت ندارد و نه تنها او بلکه دیگر حاضرین در تمرینات سرخپوشان نیز اعتقاد دارند منشا دیگر به مانند قبل خوب تمرین نمی‌کند. این مهاجم نیجریه‌ای فصل قبل در همین مقطع در پیکان نیز دچار اُفت شدید شد و حواشی پیرامونش باعث شد مربیان پیکان تذکر جدی به او بدهند. باید دید در ادامه فصل منشا حواشی پیرامون خود را کنار گذاشته و به بازیکن دلخواه برانکو تبدیل خواهد شد یا این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
آنچه مشخص است نه برانکو از عملکرد منشا در تمرینات و بازی‌های تیمش راضی است و نه این بازیکن از وضعیتی که در پرسپولیس برایش ایجاد شده، رضایت دارد. به خاطر همین مسئله هم بود که حمیدرضا گرشاسبی در تمرین روز پنجشنبه سرخپوشان شخصاً با منشا صحبت کرد.
انگلیس آماده تحریم جام جهانی ۲۰۱۸
انگلیس آماده است تا جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را تحریم کند. ترزا می‌(نخست‌وزیر بریتانیا) حاضر است تا درخواست بایکوت کردن جام جهانی را به خاطر مسموم کردن سرگئی اسکریپال جاسوس، دخترش یولیا و نیک بایلی (مامور پلیس) در لندن را ارائه دهد. اسکریپال و دخترش اکنون در کما به سر می‌برند و پزشکان معتقد هستند احتمال کمی وجود دارد تا آنها به هوش آیند. از طرفی بایلی می‌تواند صحبت کند اما پزشکان نمی‌دانند این سم چه تاثیراتی بر بدن او خواهد گذاشت.
اسکاتلند یارد تلاش می‌کند تا بفهمد رابطه مستقیمی بین دولت روسیه و این مسمومیت‌ها وجود دارد یا نه. نمایندگان بریتانیایی از این قضیه به شدت عصبانی هستند. کریس برایانت، عضو حزب کارگر در این باره گفت: وزرای کشور باید سفیر روسیه را فرا بخوانند و از او بپرسند در این قضیه دخالت داشتند یا نه. چگونه این گاز اعصاب وارد کشور شده است. این گاز از طریق یک دیپلمات وارد شده است یا نه. آیا می‌توانیم اطمینان داشته باشیم دیگر از این سم وجود ندارد.همچنین امبر راد (وزیر داخلی انگلیس) خواستار پیگیری این موضوع شد.فیفا که در شرایط ناآرامی به سر می‌برد دوباره با یک بحران جدید رو به رو شد. این سازمان پیش از این با قطع رابطه عربستان و امارات با قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ مواجه شده بود.
سرمربی جدید استرالیا انتخاب شد
سرمربی تیم ملی فوتبال استرالیا بعد از جام جهانی 2018 روسیه مشخص شد.هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال استرالیا را در جام جهانی 2018 روسیه پیر فن مارویک بر عهده‌ دارد. قرارداد این مربی هلندی با کانگروها بعد از جام جهانی به پایان خواهد رسید و فدراسیون فوتبال استرالیا از همین الان جایگزین او را مشخص کرده است.فدراسیون فوتبال استرالیا از انتخاب گراهام آرنولد به عنوان سرمربی جدید این تیم بعد از جام جهانی 2018 روسیه خبر داد.آرنولد هدایت اف سی سیدنی را برعهده‌ دارد و پیش از این در سال 2006 هم هدایت کانگروها را بر عهده گرفته و جانشین گاس هیدینگ شد.
اختیار تام به افتخاری برای تمدید قرارداد شفر
هیئت‌مدیره باشگاه استقلال به مدیرعامل این باشگاه برای تمدید قرارداد سرمربی آبی‌پوشان اختیار تام داد. حسن زمانی درباره پیشنهادهای برخی تیم‌های عربی به وینفرد شفر اظهار داشت: شفر آدم مادی نیست، اگر مادی بود مرحله اول حضورش در استقلال پیشنهادات خوبی بهتر از استقلال داشت که به آنها پاسخ مثبت می‌داد. هواداران و جایگاه استقلال باعث شد تا شفر شیفته این تیم شود.وی در مورد اینکه چه زمانی قرارداد شفر تمدید می‌شود، گفت: به رضا افتخاری از طرف هیئت‌مدیره برای مذاکره جهت تمدید قرارداد اختیار تام داده‌ایم و ایشان پس از مذاکره پیشنهادات را به هیئت‌مدیره آورده است تا همه چیز مصوب شود. عضو هیئت‌مدیره استقلال درخصوص بحث‌های مربوط به او و علیرضا منصوریان گفت: ظاهراً در این زمینه حواشی به وجود آمده است. ما گفتیم در امارات به من مراجعه کرده است و درباره منصوریان صحبت می‌کردند. منصوریان از سرمایه‌های استقلال است و قطعاً بار دیگر به این تیم بازمی‌گردد. اگر هم کسی واکنشی نشان داده، براساس ادب خودش حرف زده است. ما به کسانی که برای استقلال زحمت کشیده‌اند، احترام می‌گذاریم و دست‌شان را می‌بوسیم.
عذرخواهی نیمار از بارسلونا؛ می‌خواهم برگردم!
روزنامه موندو دپورتیوو اسپانیا مدعی شد که ستاره برزیلی پاری سن ژرمن از باشگاه بارسلونا عذرخواهی کرده است و می‌خواهد به این تیم برگردد.روزنامه موندو دپورتیوو اسپانیا روی جلد چاپ امروزش را به موضوع عذرخواهی نیمار، ستاره برزیلی پاری سن ژرمن از بارسلونا اختصاص داد که از انتقالش به پاریس پشیمان است و این اقدامش ‌اشتباه بوده است.این روزنامه اسپانیایی نوشت: نیمار اعتراف کرده است که امضای قراردادش با پاری‌سن ژرمن ‌اشتباه بوده است و با مربیان و مدیران باشگاه بارسلونا صحبت کرده است تا در سال ۲۰۱۹ به نیوکمپ برگردد.
ویسی:باید تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم
عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان بعد از شکست ۳ بر یک مقابل خونه به خونه در نیمه نهایی جام حذفی در نشست خبری گفت: متاسفانه در یک روز بسیار بد و غیر قابل باور شرمنده مردم فهیم و فوتبالدوست خوزستان شدیم. با تمام وجود برای برنده شدن آمدیم اما روز بد تیم ما بود و در همه نقاط زمین ضعف فاحشی داشتیم و به تیم خونه به خونه تبریک می‌گویم و ما نالایق بازی کردیم از خودم تا تمام مجموعه ما، روز عجیبی بود سه مصدوم داشتیم در ۱۵ دقیقه، نمی خواهم توجیه کنم اما شرمنده مردم خوزستان شدیم و امیدوارم در لیگ جبران کنیم.وی افزود: امروز در تیم تغییراتی هم داشتیم که در نهایت جواب ندادند. روز عجیبی برای من بود که در ۱۵ دقیقه ۳ بازیکن خوب تیم مصدوم شدند. ویسی در مورد شکست ۳ بر ۱ گفت: در جام حذفی باخت با یک یا دو گل فرقی ندارد. مثل لیگ نیست که تفاضل گل به دردمان بخورد. ما تمام نفرات را برای گل زدن به جلو بردیم، گفتیم یا می‌زنیم یا گل می‌خوریم که متأسفانه روز بدمان تکمیل شد و گل خوردیم. سرمربی استقلال خوزستان تصریح کرد: ذهنیت ما این بود که فینالیست می‌شویم و با شرایط روحی و روانی خوبی بازی‌ها را ادامه می‌دهیم. اکنون باید تمام انرژی‌مان را برای حفظ تیم برای لیگ برتر بگذاریم. سهمیه استان است و حیف است که این سهمیه از بین برود. نمی‌دانم چه می‌شود،‌ اما با تمام تمرکز می‌جنگیم تا تیم را حفظ کنیم.