kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
تغییرات ناگهانی که در فدراسیون تیراندازی با کمان رقم خواهد خورد

برکناری رقیب برای بسترسازی ریاست آقای معاون؟!

حضور یک چهره نام‌آشنا در میان کاندیداها، معادلات را برهم زده و شرایط را برای پیروزی بی‌دردسر و قطعی شعبانی بهار سخت کرده است.




ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون تیر و کمان هفته گذشته به پایان رسید و 13 کاندیدا برای حضور در انتخابات نامزد شدند که بی‌تردید مهمترین آنها غلامرضا شعبانی بهار معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان است. مردی که در پست معاونت همگانی عملکرد ضعیفی داشته و مدتهاست که خبر کنار رفتن او از این سمت شنیده می‌شود و حالا با ثبت‌نام وی برای ریاست فدراسیون تیر و کمان تمامی حرف و حدیث های اخیر درباره وی پررنگ تر شده و به نظر می‌رسد که وی قرار است با ریاست یکی از فدراسیون های ورزشی بی سر و صدا از سمت معاونت ورزش همگانی کنار برود.
به گزارش فارس،  شعبانی بهار در مجمع سالانه این فدراسیون که هفته گذشته در اصفهان برگزار شد، در قامت ریاست مجمع تا می‌توانست خود را پرزنت کرد و با وعده های رنگارنگ تقریبا جو را به سود خود نمود تا با توجه به اینکه گزینه حتمی و اصلی وزارت ورزش در انتخابات این فدراسیون محسوب می‌شود، از شانس بالایی برای ریاست بر فدراسیون برخوردار باشد.
با این وجود حضور یک چهره نام‌آشنا در میان کاندیداها، معادلات را برهم زده و شرایط را برای پیروزی بی‌دردسر و قطعی شعبانی بهار سخت کرده است.
ثبت نام منصور عبدی نایب رئیس فدراسیون تیر و کمان برای پست ریاست سبب شده تا شعبانی بهار یک رقیب جدی برای انتخابات داشته باشد. عبدی که به واسطه سمتی که دارد، در طول این سال‌ها ارتباطات خوبی را روسای هیئت‌های استانی پیدا کرده و از همین رو می‌تواند دست بالا را در انتخابات داشته باشد. به ویژه اینکه بواسطه مشغله‌های فراوان شجاعی رئیس این فدراسیون که اخیر به عنوان معاون استاندار اصفهان انتخاب شده، عبدی نقش پررنگ‌تری در فدراسیون پیدا کرده و تقریبا همه امور را در دست گرفته است. از همین رو در انتخابات می‌تواند آرای روسای هیئت استان‌ها را داشته باشد و همین او را به عنوان یک گزینه جدی برای ریاست معرفی می‌کند.
وزارت ورزش و جوانان برای مدیریت ماجرا و البته فراهم کردن بستر برای پیروزی شعبانی بهار گزینه مورد وثوق خود، تصمیم عجیبی گرفته است. گفته می‌شود که عبدی به بهانه ثبت‌نام در انتخابات و با این توجیه که همه کاندیداها باید از شرایط برابر و یکسان برخوردار باشند، از سمت نایب رئیسی فدراسیون برکنار خواهد شد تا بدین ترتیب از نفوذ وی بر روسای هیئت‌های استانی که رای اکثریت مجمع را در اختیار دارند، کاسته شود.
ظاهرا جانشین عبدی نیز انتخاب شده. گفته می‌شود غلامرضا پارسا سرپرست سابق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام که پیش از انتخابات دوره قبلی این فدراسیون در سال 92 مدتی کوتاه سرپرستی این فدراسیون را برعهده داشت، در روزهای آینده به عنوان سرپرست نایب رئیسی فدراسیون تیراندازی با کمان منصوب خواهد شد تا بدین ترتیب فضا برای پیروزی شعبانی بهار در انتخابات این فدراسیون مهیا شود.