kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
شماره 190 وزارت بهداشت، پذیرای شکایات مردمی

نظارت بر اماکن و رستوران‌های بین راهی در ایام نوروز تشدید می‌شود

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: نظارت بر اماکن و رستوران‌های بین راهی در ایام نوروز تشدید می‌شود.




محسن فرهادی به پایگاه خبری وزارت بهداشت گفت: برنامه‌های نوروزی بهداشت محیط و نظارت بر اماکن و رستوران‌ها از پانزدهم اسفندماه آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد.
فرهادی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف مرکز بهداشت محیط، حفظ و ارتقای سلامت شهروندان خصوصا مسافرین نوروزی است، خاطرنشان کرد: نوع عملکرد، نظارت و کنترل‌های ما بر روی مراکز و اماکن عمومی متفاوت است، یعنی اولین اولویت ما بر بازدید از هتل‌ها، متل‌ها، پانسیون‌ها، رستوران‌ها با تاکید بر اماکن، مساجد، رستوران‌ها و پمپ بنزین‌های بین راهی است.
وی با بیان اینکه برنامه‌های ما از 8 صبح تا 8 شب به صورت ثابت و از 8 شب تا 8 صبح به صورت کشیک‌های آنکال اجرایی می‌شود، افزود: شماره تلفن 190 به صورت شبانه‌روزی آمادگی پاسخگویی به شکایات مردم را دارد، ضمن اینکه تیم‌های عملیاتی ملبس به یونیفروم بهداشت و آرم 190 هستند.معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: هر چه به پایان سال نزدیک می‌شویم، کنترل بر آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، شیرینی فروشی‌ها و شیرینی پزی‌ها افزایش پیدا کرده و بعداز تحویل سال 97، بر نظارت مراکز مسافرپذیر و در ایامی مانند روز طبیعت بر بهداشت محیط تفرجگاه‌ها، سواحل و پارک‌ها تاکید خواهد شد. وی درخصوص کنترل‌های بین راهی توضیح داد: در زمینه کنترل بر اماکن و رستوران‌های بین راهی چهار نکته از اهمیت بیشتری برخوردار است، اول بهداشت فردی است، یعنی افرادی که در رستوران‌ها و اماکن بین راهی فعالیت دارند، در درجه اول باید بهداشت فردی خود را رعایت کنند، محور بعدی رعایت بهداشت مواد غذایی، نگهداری و شست‌وشوی آنها است. محور سوم بهداشت تجهیزات و ظروف رستوران‌ها است و محور چهارم مورد تاکید بر اماکن بین راهی بهداشت سازه و ساختمان محل رستوران‌ها و امکان بین راهی است.