kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
دهقان در نشست خبری طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان»

151 نماینده طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را امضا کرده‌اند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر گزارشی از 4 مرجع رسیدگی‌کننده نظارتی، امنیتی، قضایی و اطلاعاتی به این هیئت اعلام کنند و اعلام شود که اموال مسئولی نامشروع است، هیئت این اموال را بررسی کرده و به بیت‌المال بازگردانده می‌شود.




محمد دهقان، طراح طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» در نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، گفت: باید براساس مدارک و اسناد نسبت به بررسی اموال مسئولین ورود کرد به طوری که یقین داریم تعدادی از مسئولان پاکدست هستند و برهمین اساس خبر داریم که تعدادی از مسئولان از این مسئولیت طعمه‌ای برای ثروت‌اندوزی استفاده کردند که باید مشخص شود.
وی اظهار داشت: قرار نیست که اموال همه مسئولان را بررسی کنیم و این طرح شامل رؤسای قوا، شهرداران مراکز استان‌ها و معاونان آنهاست.
دهقان گفت: در طرح پیش‌بینی شده که سازمانی به نام اطلاعات سپاه به عنوان نهادی فراقوه‌ای بر رسیدگی به اموال نامشروع مسئولان دخیل باشد.
نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس خاطرنشان کرد: اگر گزارشی از 4 مرجع رسیدگی‌کننده نظارتی، امنیتی، قضایی و اطلاعاتی به این هیئت اعلام کنند و اعلام شود که اموال مسئولی نامشروع است، هیئت این اموال را بررسی کرده و به بیت‌المال بازگردانده می‌شود.
وی تصریح کرد: با طرح ارائه شده تلاش می‌کنیم افرادی که ثروت‌های قارونی از قبل مستضعفان کسب کرده‌اند، آن را به بیت‌المال بازگردانند.
دهقان گفت: قرار نیست در این طرح راجع به افراد خاصی از مسئولان قضاوت کنیم و این اصلا وظیفه این هیئت نیست زیرا هیئت از دستگاه‌های نظارتی، اطلاعاتی، امنیتی و قضایی تشکیل شده که مراجع چهارگانه برای آن خوراک تهیه می‌کنند.
نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس اظهار داشت: اگر فردی مظنون به ارتکاب به جرایم اقتصادی باشد دادگاه آن فرد باید علنی باشد و هیئت 7 نفره نیز وقتی رایش قطعی شد وظیفه‌اش این است که به مردم آن را اعلام کند. البته کاری که ما آغاز کرده‌ایم بدون نظارت رسانه‌ها شاید ناقص بماند.
وی تصریح کرد: ما یک وظیفه ملی داریم که در قبال اوضاع کشور بی‌تفاوت نباشیم و به این نتیجه رسیدیم که راه مبارزه با مفاسد اقتصادی اجرای چنین طرحی است و تاکنون 151 نماینده مجلس این طرح را امضا کرده و حتما در جلسه علنی آینده مجلس نیز برای این طرح امضاهای بیشتری جمع خواهد شد.